Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Frontline podała, że podjęto natychmiastowe działania, by ugasić pożar na pokładzie tankowca Front Eagle, a cała załoga jednostki jest bezpieczna i nikt z jej członków nie doznał obrażeń.
Firma podkreśliła, że przyczyny wypadku mają związek z nawigacją, nie zaś z trwającym w regionie konfliktem.
Wcześniej straż przybrzeżna Zjednoczonych Emiratów Arabskich poinformowała o ewakuowaniu z tankowca Adalynn 24 osób po zderzeniu się dwóch statków w Zatoce Omańskiej.
Według brytyjskiej firmy Ambrey, monitorującej bezpieczeństwo na morzu, do zderzenia doszło 22 mil morskich na wschód od Chor Fakkan w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Strategiczna cieśnina
Cieśnina Ormuz leży między Omanem a Iranem i łączy znajdującą się na północ od niej Zatokę Perską z Morzem Arabskim.
Przez cieśninę przepływa około jednej piątej światowej ropy. Od początku 2022 r. do ubiegłego miesiąca przemieszczało się tamtędy dziennie 17,8-20,8 mln baryłek ropy i paliw.
Źródła związane z żeglugą morską powiedziały agencji Reutera, że w ostatnich dniach w cieśninie Ormuz i Zatoce Perskiej nasiliły się zakłócenia sygnałów, co wpływa na statki przemieszczające się w regionie.
Iran "rozważa zamknięcie Cieśniny Ormuz"
Iran może zamknąć Cieśninę Ormuz, czyli kluczowy szlak dla transportu ropy na świecie - podała irańska agencja IRINN, cytując parlamentarzystę Esmaila Kosariego.
Ewentualna blokada Cieśniny Ormuz miałaby katastrofalne skutki dla światowej gospodarki. Spowodowałaby znaczące opóźnienia w dostawach i wzrost kosztów transportu, co nieuchronnie doprowadziłoby do gwałtownego wzrostu cen ropy na światowych rynkach. Eksperci rynku paliwowego przewidują, że w przypadku blokady cieśniny przez Iran, cena ropy mogłaby osiągnąć nawet 150 dolarów za baryłkę.