Zmalała oglądalność telewizji kablowej w Polsce. Ile udziału ma streaming?

1 tydzień temu 6
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Nielsen informuje o wyraźnym wzroście czasu przed telewizorem w porównaniu do maja 2024 roku (3 godziny, 32 minuty). Firma zauważa, że najwięcej widzów przyciągnęły: Konkurs Piosenki Eurowizji, serial „M jak miłość”, festiwal „Sopocki Hit Kabaretowy - Idź na całość”, debaty prezydenckie z 9 i 12 maja. Najchętniej oglądanymi stacjami były TVP1, Republika i Polsat, o czym już informowaliśmy.

YouTube nadal z dużą przewagą nad Netfliksem

Udział najpopularniejszej telewizji kablowej w całkowitej oglądalności na ekranach telewizyjnych wyniósł 33,8 proc. Dalej znalazły się: telewizja satelitarna (26,6 proc.), telewizja naziemna (24,0 proc.), streaming (9,4 proc.) oraz inne (niezdefiniowane platformy - 6,2 proc.). Liderem w streamingu był po raz kolejny YouTube (2,2 proc.), Netfliks był drugi (1,7 proc.). Pozostałe serwisy miały 5,5 proc. udziału.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dla porównania w kwietniu, telewizja kablowa miała aż 34,7 proc. udziału. Kolejne miejsca zajęły: telewizja naziemna (23,5 proc.), telewizja satelitarna (26,3 proc.), streaming (9,3 proc., w tym 2,2 proc. YouTube i 1,6 proc. Netflix, 5,5 proc. inne platformy). Udział innych źródeł wyniósł 6,2 proc.

Zupełnie inaczej wyglądają wyniki badania The Gauge w Stanach Zjednoczonych, gdzie niedawno streaming po raz pierwszy wyprzedził łączne udziały telewizji naziemnej, kablowej i satelitarnej. W USA od kilku lat tradycyjni dostawcy płatnej telewizji od lat mierzą się z odejściami klientów do serwisów streamingowych.

W maju w USA udział streamingu wyniósł 44,8 proc. Kolejne były: telewizja kablowa i satelitarna (24,1 proc.), telewizja naziemna (20,1 proc.). 

Inne źródła to 10,9 proc. W kategorii streamingu wygrywa YouTube (12,5 proc.). Dalej znalazły się: Netflix (7,5 proc.), Disney (5,0 proc.), Amazon Prime Video (3,5 proc.), Roku Channel (2,5 proc.), Paramount (2,2 proc.), Tubi (2,2 proc.), Warner Bros. Discovery (1,5 proc.), Peacock (1,4 proc.).
 

Przeczytaj źródło