fot.mat.pras.
Nowe wiaty pojawią się w dzielnicach oddalonych od centrum, takich jak Białołęka, Bemowo, Wawer, Ursus i Targówek.
– Budowa 80 nowych wiat to realna odpowiedź na rosnącą liczbę mieszkańców poza centrum. Tworzymy infrastrukturę miejską, która łączy funkcję praktyczną z reklamową – dostępna, bezpieczna i dobrze widoczna dla użytkowników – podkreśla Michał Marcinkiewicz, prezes zarządu Warexpo.
Nowe wiaty zostaną wyposażone w podświetlane gabloty przeznaczone do umieszczania informacji dla pasażerów komunikacji miejskiej, plakaty informujące o ważnych sprawach dla mieszkańców miasta oraz plakaty reklamowe.
Zrównoważona infrastruktura, która łączy komunikację z funkcją społeczną
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Warexpo łączy w tym projekcie doświadczenie operatora outdooru z odpowiedzialnym podejściem do przestrzeni miejskiej. Wiaty z zielonymi dachami są przykładem tego, jak analogowa forma reklamy może współgrać z zasadami zrównoważonego rozwoju i dobrego projektowania.
– Każda z tych wiat wpisana w przestrzeń miejską służy mieszkańcom i jednocześnie może służyć do promocji marek i produktów komercyjnych i nie komercyjnych – wyjaśnia Krzysztof Rutkowski, dyrektor operacyjny Warexpo.
Projekt obejmuje lokalizacje w całej Warszawie wskazane przez Zarząd Transportu Miejskiego na podstawie analizy potrzeb i wniosków mieszkańców miasta i radnych ich reprezentujących, w tym miejsca dotąd niedostatecznie zagospodarowane komunikacyjnie i reklamowo. Dzięki temu dostęp do miejskiej infrastruktury zyskują zarówno mieszkańcy, jak i reklamodawcy, którzy chcą być widoczni dla konsumentów blisko ich domów, czyli tam, gdzie podejmują decyzje zakupowe.
Więcej niż reklama – całościowa sieć miejskiego outdooru
Nowe wiaty to element szerszej strategii rozwoju sieci reklamowej Warexpo, obejmującej zarówno klasyczne, jak i nowoczesne formaty outdoorowe. W ofercie spółki znajdują się m.in. ponad 1200 powierzchni reklamowych na wiatach przystankowych, przestrzeń LED space zlokalizowana na skrzyżowaniu linii metra M1 i M2, ekrany digital signage na Krakowskim Przedmieściu i Chmielnej, rozbudowana sieć tradycyjnych i podświetlanych słupów ogłoszeniowych, nośniki w Tramwajach Warszawskich.
– Wierzymy, że najlepsze kampanie OOH powstają tam, gdzie kreatywność spotyka się z potrzebami lokalnej społeczności. A nowoczesna wiata przystankowa może być nie tylko miejscem oczekiwania, lecz także nową przestrzenią ekspozycyjną – widoczną, zieloną, przyjazną i nie agresywną dla otoczenia – dodaje Krzysztof Rutkowski.