Wadliwe łańcuchy rozrządu w dieslach 1.5 BlueHDi. Można otrzymać zwrot kosztów napraw

3 dni temu 15
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Diesle 1.5 BlueHDi były montowane w wielu modelach samochodów marek: Citroen, DS, Opel/Vauxhall, Fiat i Peugeot. Skala jest więc bardzo duża. W związku z problemami z łańcuchami rozrządu Stellantis przedłuża ochronę na te silniki dla europejskich klientów oraz wprowadza możliwość zwrotu poniesionych wcześniej wydatków związanych z naprawą.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Silniki 1.5 BlueHDi: dodatkowa ochrona i rekompensata

Dodatkowe wsparcie dotyczy silników 1.5 BlueHDi produkowanych od października 2017 r. do stycznia 2023 r. Producent zobowiązał się pokryć wszystkie koszty części zamiennych oraz robocizny związanych z naprawą łańcucha rozrządu przez okres do 10 lat lub 240 tys. kilometrów przebiegu.

Natomiast właściciel pojazdów z tymi jednostkami napędowymi, którzy wcześniej doświadczyli problemów z łańcuchem rozrządu, mogą liczyć na odszkodowania. Od połowy lipca będą mogli oni składać wnioski o zwrot poniesionych kosztów związanych z naprawą. W tym celu uruchomiono specjalną platformę internetową pod adresem: https://stellantis-support.com (jest ona dostępna także na oraz na stronach internetowych poszczególnych marek koncernu).

Warunki otrzymania odszkodowania

  • Incydent wydarzył się pomiędzy 1 stycznia 2023 r. a 30 czerwca 2025 r.
  • Samochód podlega wspomnianemu rozszerzonemu okresowi ochrony oferowanemu od daty rozpoczęcia gwarancji (zwykle pierwszej daty rejestracji pojazdu).
  • Przeglądy okresowe były przeprowadzane zgodnie z zaleceniami producenta (odpowiedni czas/przebieg oraz olej silnikowy spełniający normy) w dowolnym profesjonalnym serwisie samochodowym.
  • Producent wymaga okazania trzech ostatnich faktur sprzed daty naprawy lub książki serwisowej z pieczątkami Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Stellantis. Dopuszcza opóźnienia w przeglądach do trzech miesięcy i 3000 km.
  • Diagnostyka i naprawa związana z łańcuchem wałka rozrządu muszą zostać przeprowadzone przez ASO Stellantis.
  • Składający wniosek był właścicielem samochodu w momencie wystąpienia incydentu i zapłacił za naprawę usterki.

Taką samą ochroną zostali objęci kupujący nowy pojazd, jak i używany. W drugim przypadku Stellantis, jeśli auto zakupiono w sieci Spoticar lub u dealera Stellantis, udostępnia certyfikat Check+.

Pozostałe akcje Stellantisu

W lutym br. informowaliśmy, że koncern rozszerzył specjalne wsparcie dla wybranych samcohodów wyposażonych w silniki Diesla Euro 6 z technologią SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli z dotryskiem roztworu AdBlue. Mogą z niego skorzystać właściciele określonych pojazdów wyprodukowanych w okresie od stycznia 2014 r. do sierpnia 2020 r. Zakres ochrony zależy od wieku i przebiegu (maksymalnie 210 tys. kilometrów). Dowiedz się więcej.

Z kolei w maju br. Stellantis rozszerzył politykę rekompensat dotyczących poprzedniej generacji trzycylindrowych silników 1.0 i 1.2 PureTech. Występowało w nich nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Właściciele takich samochodów mogą otrzymać zwrot kosztów poniesionych na naprawy, jeśli spełnią określone przez producenta warunki (sprawdź szczegóły).

Przeczytaj źródło