Sztuczna inteligencja w XTB. Broker uruchomił czat AI dla klientów w Polsce

2 tygodni temu 17
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

2025-06-24 09:15

publikacja
2025-06-24 09:15

Polski broker i dom maklerski XTB uruchomił czat online, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do odpowiedzi na podstawowe pytania klientów. Nowe narzędzie udostępniono dla użytkowników w Polsce, Czechach i Portugalii, a w kolejnych tygodniach ma trafić także na kolejne rynki obsługiwane przez spółkę.

Sztuczna inteligencja w XTB. Broker uruchomił czat AI dla klientów w Polsce
Sztuczna inteligencja w XTB. Broker uruchomił czat AI dla klientów w Polsce
/ XTB

Czat, dostępny całodobowo na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej i na platformie XTB, ma za zadanie odpowiadać klientom na podstawowe pytania związane z obsługą i funkcjonowaniem platformy oraz ofertą inwestycyjną. Bot AI generuje odpowiedzi na podstawie artykułów z centrum pomocy, dokumentów i regulaminów oraz bazy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

XTB podkreśla, że klient może w każdy momencie poprosić o przekierowanie do konsultanta, który udzieli mu dodatkowych odpowiedzi. Wiadomości pisane przez bota są natomiast wyraźnie oznaczone i zawierają źródła informacji w postaci linków do artykułów ze strony xtb.com.

Chcesz inwestować? Nie powiemy Ci w co, ale powiemy jak! Pobierz Akademię Inwestowania II

- Czat jest pierwszym miejscem, w którym nasi klienci mogą zobaczyć, w jaki sposób w praktyce wykorzystujemy technologie oparte na sztucznej inteligencji. Ich zastosowanie pozwoliło nam skrócić czas odpowiedzi na podstawowe pytania do zaledwie kilku sekund. Dzięki temu pracownicy działu wsparcia klienta mogą poświęcić swój czas na indywidualną obsługę użytkowników naszej aplikacji - skomentował Tomasz Gawron, Head of AI w XTB. 

Na pytanie, czy bot AI zastąpi w przyszłości "ludzkich" konsultantów lub pozwoli spółce ograniczyć ich liczbę, słyszymy, że XTB nie zakłada takiej możliwości.

- Czat AI z pewnością pozwoli zespołowi Customer Service na bardziej efektywną obsługę klientów, co jest szczególnie istotne przy dynamicznie rosnącej liczbie użytkowników naszej platformy. Zdajemy sobie sprawę, że tempo pozyskiwania nowych inwestorów jest bardzo wysokie, dlatego chcąc zapewnić im pełen komfort korzystania z naszych usług, dbamy o swobodny dostęp do obsługi klienta. Czat AI umożliwia obsługę standardowych zapytań, odciążając nasz zespół i pozwalając mu koncentrować się na bardziej złożonych, indywidualnych sprawach użytkowników. Dzięki temu rosnąca liczba inwestorów nie wpływa na obniżenie jakości i komfortu obsługi pozostałych klientów - przekazał nam dział prasowy XTB. 

Sztuczna inteligencja w XTB

Zespół mający za zadanie opracować i wdrażać technologie bazujące na sztucznej inteligencji działa w XTB od końca 2023 roku. Początkowo koncentrował się na usprawnianiu wewnętrznych procesów spółki i wdrażaniu narzędzi dla jej pracowników. Po roku od rozpoczęcia prac zespołu AI ze stworzonych przez niego rozwiązań miało korzystać każdego dnia ponad 60 proc. pracowników XTB.

Czat AI to pierwsze narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję dostępne dla klientów brokera. Spółka planuje rozwijać bota i w niedługim czasie ma stać się wirtualnym asystentem, który będzie rozpoznawać powracających użytkowników zapewniając im zindywidualizowane wsparcie na podstawie poprzednich zapytań oraz ich aktywności w XTB.

Jak dowiedzieliśmy się od działu prasowego spółki, w jej planach jest umożliwienie czatowi udzielania odpowiedzi na pytania dotyczące różnorodnych wskaźników wybranych spółek oraz poszczególnych danych finansowych. 

- Czat jest dopiero w początkowej fazie rozwoju, natomiast śmiało już możemy powiedzieć, że w codziennej obsłudze klientów na pewno będziemy wykorzystywać technologie oparte na sztucznej inteligencji. Postrzegamy je jako drogę do podniesienia efektywności naszych pracowników. Obecnie, w codziennej pracy korzysta z nich już większość z nich w takich działach jak obsługa klienta, marketing, trading i oczywiście dział technologii i produktu - powiedział Tomasz Gawron.

MM

Źródło:

Najlepsze konta firmowe dla nowych przedsiębiorców z dodatkowymi funkcjami – czerwiec 2025

Najlepsze konta firmowe dla nowych przedsiębiorców z dodatkowymi funkcjami – czerwiec 2025

Powiązane: Sztuczna inteligencja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Przeczytaj źródło