Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
fot. Unsplash
W Stanach Zjednoczonych wynagrodzenia CEO wielu spółek nie są tajemnicą głównie ze względu na fakt, że dużo więcej podmiotów jest notowanych na giełdzie. Na naszych łamach opisywaliśmy niedawno zarobki szefów koncernów mediowych. Bob Bakish z Paramount, najlepiej zarabiający w tej stawce CEO, za 2024 rok otrzymał wynagrodzenie o łącznej wysokości 87 milionów dolarów.
Zobacz: Tak będzie zarabiał szef Warner Bros. Discovery po podziale. Więcej w akcjach firmy
Ile dla CEO w branży reklamowej?
Branżowy serwis AdWeek na podstawie danych z firmy Equilar, przygotował podobne zestawienie, obejmujące szefów holdingów z branży reklamowej. Niekwestionowanym liderem jest tu John Wren z holdingu Omnicom. W 2024 r. jego całkowite wynagrodzenie - obejmujące pensję podstawową, premię, nagrody i inne bonusy - wyniosło 21,67 mln.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Drugi jest Philippe Krakowsky z IPG zgarnął w tym samym okresie 16,43 miliona dolarów.
Suto wynagradzanym CEO jest także Yannik Bollore z francuskiego Havasa, który zarobił w poprzednim roku 10,8 mln dolarów. Inny holding znad Sekwany, Publicis, swojemu prezesowi Arthurowi Sadounowi wypłacił 8,89 mln dolarów. Mark Read z WPP, w 2024 roku zarobił 8,64 mln dolarów.
Na końcu stawki, z wynagrodzeniem poniżej miliona dolarów rocznie (dokładnie 622 tys. dolarów) jest inny niezwykle rozpoznawalny CEO Martin Sorrel, zarządzający obecnie S4 Capital.
Ile więcej niż pracownik zarabia prezes?
Porównanie wynagrodzeń CEO z medianą zarobków pracowników ponownie ukazuje wyraźne dysproporcje w firmach branży mediowej. W ubiegłym roku prezes Omnicomu zarobił aż 494 razy więcej niż przeciętny pracownik grupy. Z kolei stosunek wynagrodzenia prezesa IPG do wynagrodzenia pracownika wyniósł 218:1.
Różnica wynagrodzenia między CEO a pracownikiem dla spółek z indeksu S&P 500 wyniosła 197:1 (mediana).