Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
mat.pras.
Przetarg ZTM dotyczy utrzymania wiat przystankowych oraz wyposażenia dodatkowego na terenie Warszawy w zamian za prawo do eksploatacji powierzchni reklamowych, na podstawie umowy koncesji.
Chodzi o utrzymanie 1640 wiat przystankowych i wyposażenia dodatkowego, zlokalizowanych na przystankach komunikacji miejskiej oraz relokację 15 wiat. Wybrana firma w zamian za to otrzyma prawo do eksploatacji paneli reklamowych, czyli sprzedawania powierzchni reklamowej na tych wiatach przystankowych.
Podstawowa, główna umowa zostanie zawarta na rok - w okresie od 16 listopada br. do 16 listopada 2026 roku. Wybrana firma będzie miała możliwość skorzystania z tzw. prawa opcji (trzykrotnie) - czyli przedłużenia każdorazowo zawartej już z ZTM umowy o kolejnych 6 miesięcy. Oznacza to, że w sumie kontrakt zostanie zawarty na 2,5 roku.
Wartość tego kontraktu (w całym tym okresie) to 164 446 152,32 zł (bez VAT).
Zobacz też: NIK - w wielu miastach nadal wiele nielegalnych billboardów
Procent od przychodów z reklam dla ZTM
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Jak zaznaczono w dokumentacji przetargowej i we wzorze umowy, wynagrodzeniem firmy, która wygra przetarg będzie prawo do eksploatacji, czyli możliwość sprzedaży powierzchni reklamowej na nośnikach reklamowych zlokalizowanych na wiatach przystankowych.
W ramach umowy wybrana w przetargu firma, jako koncesjonariusz, będzie zobowiązana do przekazywania regularnie, co miesiąc, do ZTM tzw. kwoty gwarantowanej, czyli określonej w umowie, stałej kwoty uzależnionej od osiąganego przez nią przychodu z tytułu sprzedaży reklam.
Kwotę taką uczestnicy przetargu mają zaproponować już na etapie składania ofert. ZTM zastrzega, że minimalna wysokość tej kwoty w ofercie nie może być niższa niż 307,5 tys. zł.
Obecnie utrzymaniem wiat przystankowych w Warszawie zajmują się należąca do Agory spółka reklamy zewnętrznej AMS i firma Ströer Polska. AMS odpowiada za 1060 wiat.
W ub.r. obie formy zawarły ugodę z warszawskim ratuszem, na mocy której odpowiadają za budowę i eksploatację, m.in. sprzedaż powierzchni reklamowych, na wiatach przystankowych w stolicy do listopada 2025 roku. Umowa obowiązuje do 15 listopada br.
Aneks podpisano na podstawie ugody z miastem Warszawa zawartej w ramach postępowania prowadzonego przez przed Sądem Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
Jesienią 2013 roku AMS w konsorcjum ze Ströer Polska (ta druga spółka szybko się z niego wycofała) podpisała z Urzędem m.st. Warszawy umowę na wymianę i eksploatację 1580 wiat przystankowych w stolicy. Firma w zamian za wymianę tych wiat w ciągu trzech lat zyskała możliwość sprzedaży ich oferty reklamowej przez prawie 9 lat.|
Pierwsze nowe wiaty oddano do użytku jesienią 2014 roku. AMS w podobnym zakresie współpracuje z władzami kilku innych miast, m.in. Wrocławia, Katowic, Łodzi i Tychów. Z kolei Ströer Polska od lat zarządza nośnikami reklamowymi na stacjach stołecznego metra, latem 2023 roku umowę przedłużono o trzy lata.
Obecny przetarg ZTM trwa do 29 lipca.