Reppublika Research & Analytics prowadzi badania razem z YOC Poland

1 dzień temu 16

YOC Poland we współpracy z Reppubliką zaoferuje swoim klientom w Polsce badania brand lift, dokładane do kampanii reklamowych powyżej 5 mln wyświetleń (ad impressions). 

Współpraca YOC Poland i Reppubliki na polskim rynku właśnie rusza, chociaż w ciągu kilku ostatnich miesięcy firmy prowadziły już testowo pierwsze wspólne projekty (mierząc wskaźniki brand lift dla marek takich jak m.in. Coca-Cola, Carlsberg, Corega Tabs, Voltaren czy Santander). Teraz współpraca będzie miała już regularny i stały charakter.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

– Dzięki współpracy z Reppubliką umożliwiamy naszym klientom w Polsce niejako „z automatu” prowadzenie badań typu brand lift przy ich kampaniach digital, co pozwoli na jeszcze doskonalsze pomiary efektywności tych działań, przy czym robimy wszystko, żeby korzystanie z tego narzędzia było maksymalnie łatwe i tanie  – mówi Wojciech Nowański, managing director YOC Poland.

Jak reklama wpływa na rozpoznawalność marki

Badania Brand Lift dostarczają pogłębionych informacji dotyczących efektywności prowadzonych kampanii reklamowych, które pozwalają ocenić m.in. czy reklamy (w badanej kampanii) przyczyniły się do wzrostu rozpoznawalności marki, czy były zapamiętywalne; pozwalają też porównać wyniki marki z wynikami brandów konkurencyjnych itp. 

Marketer otrzymuje precyzyjne wyniki na podstawie próby grupy docelowej, do której dotarł za pomocą kampanii, po czym są one porównywane z odpowiedziami z tzw. grupy kontrolnej, do której reklamy nie były kierowane - dzięki temu można bardziej precyzyjnie zrozumieć efekty kampanii, wykluczając wpływ innych zmiennych na wyniki badania. Wszystko to pozwala zarówno ocenić efektywność właśnie przeprowadzonej kampanii, jak i lepiej optymalizować przyszłe działania reklamowe.

– Aby uzyskać pełny obraz kampanii, ważne jest, aby wziąć pod uwagę nie tylko wskaźniki klikalności, zaangażowania i czasów oglądania reklam, ale także jej wpływ poznawczy, kognitywny. Właśnie to osiągamy dzięki badaniom brand lift, które przeprowadzamy dla YOC. To jedyny sposób na uzyskanie pełnego obrazu „impaktu“ kampanii oraz insightów na temat jej wpływu na świadomość, rozpoznawalność, call-to-action czy ocenę materiałów reklamowych – komentuje Eva Oberecker-Kurys, general manager w Reppublika Research & Analytics.

Przeczytaj źródło