Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Jak informują cordcuttersnews.com i variety.com, osobom pragnącym zakupić w niektórych miastach USA pakiet satelitarny, wyświetla się specjalny komunikat. – Usługa DirecTV Satellite nie jest obecnie dostępna we wszystkich regionach. Wprowadź kod pocztowy adresu, pod którym chcesz skorzystać z usługi DirecTV. Chcesz ten sam pakiet bez satelity? Przełącz się teraz na aplikację steamingową DirecTV – poleca operator.
„Zwiększamy świadomość o naszej usłudze streamingowej”
Amerykańskie portale branżowe podają, że prawdopodobnie chodzi o miasta, gdzie bez trudu można zakupić usługi światłowodowego internetu. W mniejszych miejscowościach może być problem z szybkim łączem, potrzebnym do streamingu. Choć i w takich miejscach, coraz więcej osób korzysta z internetu satelitarnego (Starlink Elona Muska).
DirecTV nie zdradza o jakie dokładnie lokalizacje chodzi. – W wybranych miejscach na próbę i tymczasowo zwiększamy świadomość o naszej usłudze streamingowej, do której niepotrzebna jest antena satelitarna. Dostęp do oferty przez aplikację preferuje coraz więcej naszych nowych klientów – stwierdził przedstawiciel firmy. W pozostałych częściach kraju dalej jest dostępna zarówno oferta satelitarna, jak i streamingowa.
DirecTV ma obecnie 11 mln abonentów. Konkurencyjna platforma Dish Network, z którym miała się połączyć firma odchodząca od satelity, posiada ich 7,78 mln. W 2009 roku pierwsza firma miała 17,62 mln abonentów, a druga aż 22 mln. Tradycyjni operatorzy płatnej telewizji z USA mierzą się z masowym spadkiem liczby klientów.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Powodem jest rozkwit serwisów streamingowych typu Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, Max, które są znacznie tańsze, można w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji, nie oferują tylu powtórek i reklam, co tradycyjna płatna telewizja.
USA są też krajem, gdzie dużą popularnością cieszą się platformy z darmowymi stacjami i kanałami typu FAST, bezpłatnymi, oferowanymi w streamingu. DirecTV z myślą o takich odbiorcach uruchomił platformę MyFree DirecTV. Obejmuje ponad 105 kanałów.
Odbiór satelitarny coraz mniej popularny także w Polsce
Na koniec I kwartału 2025 roku platforma Orange Polska miała 993 tys. abonentów telewizyjnych (na koniec IV kwartału 2024 roku było to 981 tys.). Pod koniec marca 2025 roku liczba klientów IPTV wynosiła 954 tys., natomiast satelitarnych 39 tys. Jeszcze na początku 2022 roku z satelity korzystało 241 tys. gospodarstw.
Firma skupia się na sprzedaży usług światłowodowych, w tym pakietów IPTV. – Docelowo planujemy rezygnację z satelity, ale nie ma jeszcze konkretnej daty, na pewno nie będzie to w tym roku – mówił Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy firmy.
Na koniec I kwartału 2025 roku Polsat Box sprzedał o 143 tys. mniej usług płatnej telewizji niż pod koniec zeszłego roku. Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu podczas konferencji prasowej przyznał, że spadek dotyczy przede wszystkim jednej technologii. – Rzeczywiście jesteśmy pod lekką presją, jeśli chodzi o usługi telewizji przez satelitę – mówił w odpowiedzi na pytanie Wirtualnemedia.pl.