PAP współpracuje z Google. "Staramy się budować wartość dla mediów"

3 dni temu 8
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Siedziba PAP/ fot. Andrzej Lange Siedziba PAP/ fot. Andrzej Lange

W ramach partnerstwa Google wesprze PAP we wdrożeniu rozwiązań sztucznej inteligencji w celu usprawnienia pracy redakcji i rozwoju serwisów informacyjnych. Efektem będzie m.in. podniesienie kompetencji z zakresu AI oraz upowszechnienie narzędzi bigtechu, np. Google Pinpoint, które pomaga dziennikarzom eksplorować i analizować duże zbiory dokumentów, wykorzystując najlepsze technologie wyszukiwania i sztucznej inteligencji od Google.

– Z jednej strony wzmacniamy Agencję pod względem technologicznym, z drugiej – wspólnie z partnerem staramy się budować wartość, pozytywnie wpływającą na cały polski rynek mediów – skomentował Marek Błoński, szef PAP.

– Cieszymy się, że PAP postawił sobie za cel tak zaawansowaną transformację cyfrową procesów redakcji i wybrał Google jako partnera w jego realizacji. Dzięki tej współpracy najważniejsza agencja prasowa w Polsce będzie dobrze przygotowana do efektywnego i odpowiedzialnego wdrożenia narzędzi sztucznej inteligencji w swoich newsroomach – podkreśla Magdalena Kotlarczyk, Country Director Google Poland.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Umowa PAP i Google została zawarta na kilka lat, "z perspektywą rozwoju i poszerzania współpracy" - czytamy w komunikacie.

Zobacz: Polska spółka Google’a zarobiła i zatrudnia rekordowo. Ile płaci podatku?

Google wesprze finansowo wydarzenia PAP

Google będzie też wspierać finansowo i organizacyjnie kluczowe wydarzania PAP poświęcone mediom i dziennikarstwu. Agencja jest m.in. organizatorem branżowej konferencji „Media Przyszłości”, konkursu dziennikarskiego o Nagrodę PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego oraz wydarzeń w ramach członkostwa w międzynarodowych strukturach skupiających najważniejsze światowe agencje prasowe.

Przeczytaj źródło