Microsoft ponownie zwalnia. Phil Spencer napisał do pracowników

4 dni temu 13
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Zwolnienia w Microsoft Gaming to sygnał, że firma zmaga się z wyzwaniami w branży gier, mimo rosnącej popularności platformy Xbox. Decyzje te mogą wpłynąć na przyszłość kluczowych projektów i strategii firmy. Jednocześnie pokazują, że Microsoft stawia na restrukturyzację i priorytetyzację obszarów o największym potencjale wzrostu.

Phil Spencer, CEO Microsoft Gaming, w e-mailu do pracowników wyjaśnił powody zwolnień:

Dzisiaj dzielimy się decyzjami, które wpłyną na współpracowników w całej naszej organizacji. Aby zapewnić trwały sukces sekcji gamingowej i umożliwić nam skupienie się na strategicznych obszarach wzrostu, zakończymy lub zmniejszymy zatrudnienie w niektórych obszarach działalności i pójdziemy śladem Microsoftu, usuwając warstwy zarządzania w celu zwiększenia elastyczności i skuteczności pracy. Z szacunku dla osób, których dotyczą dzisiejsze wydarzenia, szczegóły dzisiejszych powiadomień i wszelkich zmian organizacyjnych zostaną udostępnione przez liderów zespołów w nadchodzących dniach.

Rozumiem, że te zmiany następują w czasie, gdy mamy więcej graczy, gier i godzin grania, niż kiedykolwiek wcześniej. Nasza platforma, sprzęt i plan gry nigdy nie wyglądały silniej. Sukces, który obecnie widzimy, opiera się na trudnych decyzjach, które podjęliśmy wcześniej. Musimy teraz dokonać wyborów, aby osiągnąć sukces w przyszłych latach, a kluczową częścią tej strategii jest dyscyplina, aby nadać priorytet największym szansom. Będziemy chronić to, co się rozwija i koncentrować wysiłki na obszarach o największym potencjale, jednocześnie spełniając oczekiwania, jakie firma ma wobec naszej działalności. To skoncentrowane podejście oznacza, że ​​możemy dostarczać wyjątkowe gry i doświadczenia graczom na przyszłe pokolenia.

Priorytetyzacja naszych możliwości jest niezbędna, ale nie umniejsza to znaczenia tej chwili. Mówiąc wprost, nie bylibyśmy tam, gdzie jesteśmy dzisiaj, bez czasu, energii i kreatywności osób, których role są zagrożone. Te decyzje nie są odzwierciedleniem talentu, kreatywności i poświęcenia zaangażowanych osób. Nasz pęd nie jest przypadkowy — jest wynikiem lat oddanego wysiłku naszych zespołów.

Dział HR współpracuje bezpośrednio z pracownikami dotkniętymi tym problemem, aby zapewnić im świadczenia z tytułu planu odpraw (zgodne z lokalnymi przepisami), w tym wynagrodzenie, ubezpieczenie zdrowotne i zasoby dotyczące pośrednictwa pracy, aby wesprzeć ich w przejściu. Pracownicy, których stanowiska zostały wyeliminowane, są zachęcani do zapoznania się z ofertami pracy w Microsoft Gaming, gdzie ich aplikacje będą rozpatrywane priorytetowo.

Dziękujemy wszystkim, którzy ukształtowali naszą kulturę, nasze produkty i naszą społeczność. Będziemy iść naprzód z głębokim uznaniem i szacunkiem dla wszystkich, którzy przyczynili się do tej podróży.

Phil

To już kolejna fala redukcji etatów w gamingowej części Microsoftu. W styczniu 2024 r. firma zwolniła 1,9 tys. pracowników, głównie z Activision Blizzard i King. W maju zamknięto trzy studia ZeniMax Media, a we wrześniu pracę straciło kolejne 650 osób. Obecne cięcia mogą wpłynąć na morale zespołów i tempo realizacji projektów, zwłaszcza w obliczu rosnącej konkurencji na rynku gier.

Microsoft podkreśla, że priorytetem jest rozwój obszarów o największym potencjale. Firma zapewnia, że pracownicy objęci zwolnieniami będą mieli możliwość aplikowania na inne stanowiska w Microsoft Gaming. Jednak kolejne cięcia mogą budzić pytania o długoterminową strategię firmy i jej zdolność do rywalizacji z innymi gigantami branży gier.

Przeczytaj źródło