Internetowe zakupy na żywo zmieniają rynek. Ten notuje gigantyczne wzrosty

15 godziny temu 15
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

2025-07-26 16:00

publikacja
2025-07-26 16:00

Live'y są dynamicznie rozwijającym się kanałem sprzedaży i narzędziem służącym budowaniu marki. Trend jest ważny dla branży handlowej, producentów, sektora logistycznego i mediów społecznościowych – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Internetowe zakupy na żywo zmieniają rynek. Ten notuje gigantyczne wzrosty
Internetowe zakupy na żywo zmieniają rynek. Ten notuje gigantyczne wzrosty
fot. Zamrznuti tonovi / / Shutterstock

Dziennik podaje, że globalny rynek zakupów na żywo był wart w ubiegłym roku prawie 128,5 mld USD, a do 2033 r. ma zwiększyć się do prawie 2,5 bln USD. Według wyliczeń amerykańskiej firmy konsultingowej Grand View Research, przytoczonych przez „PB”, „średnioroczne tempo wzrostu jest szacowane na prawie 40 proc”.

Gazeta przypomina, że zjawisko, z angielskiego zwane live shopping czy live e-commerce, zrodziło się w połowie ubiegłej dekady wraz z uruchomieniem serwisu Taobao Live firmy Alibaba. „Od tego czasu dynamicznie się rozwija i zdaniem ekspertów ma coraz większy wpływ nie tylko na rynek e-commerce” – pisze autor tekstu.

Wyjaśnia, że live e-commerce polega na oferowaniu różnego rodzaju towarów podczas transmisji na żywo – na przeznaczonych do tego celu platformach lub w mediach społecznościowych, jak TikTok czy Instagram – w czasie których produkty są pokazywane i omawiane.

Cytowany przez „PB” Oskar Błaszkowski, menedżer ds. dystrybucji w DSV, wskazał, że „niektóre firmy decydują się już na utworzenie własnych aplikacji live e-commerce, a do współpracy zatrudniają gwiazdy internetu”.

„Często osobami prowadzącymi transmisje są influencerzy współpracujący z producentami. Ich rozpoznawalność pozwala na przyciągnięcie większej liczby chętnych do wzięcia udziału w sesji sprzedażowej” – wyjaśnił ekspert DSV.

W ocenie autora tekstu „ta forma zakupów ma coraz większe grono uczestników m.in. dzięki temu, że internetowe algorytmy śledzą i analizują zachowania konsumentów, wyświetlając im na platformach strony czy linki do sprzedaży towarów, którymi mogą być zainteresowani”. (PAP)

mir/ mhr/

Gdzie przedsiębiorca zapłaci najmniej? Ranking kont firmowych z kartą wirtualną i Blikiem

Gdzie przedsiębiorca zapłaci najmniej? Ranking kont firmowych z kartą wirtualną i Blikiem

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Przeczytaj źródło