Obecnie na Instagramie możesz opublikować zdjęcie, krótkie wideo (reels), karuzelę składającą się z miksu zdjęć oraz wideo, stories, relacje na żywo oraz komunikować się z obserwującymi za pomocą kanałów.
W poście w aplikacji Threads Instagram wyróżnił trzy cele komunikacyjne i do każdego z nich przydzielił sugerowane formaty:
- Dotarcie do nowych użytkowników: karuzele i reelsy
- Angażowanie obserwujących: karuzele, zdjęcia i stories
- Budowanie pogłębionych relacji: relacje na żywo i kanały
Powyższy podział należy traktować jako przydatną wskazówkę w planowaniu działań komunikacyjnych na Instagramie. W komentarzach pod postem pojawiło się wiele przykładów od użytkowników social media, które stoją na przekór zaproponowanemu przez Instagram podziałowi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Ze wszystkich formatów najważniejszym są dla większości biznesów reelsy, na które użytkownicy serwisu poświęcają ponad połowę swego czasu. Sam Instagram w swoim badaniu pokazuje, że 61 procent użytkowników, którzy napotkali reklamy w tej formie była skłonna wejść w dalszą interakcję z reklamowaną marką.
Zobacz: Szef Instagrama przestał kierować serwisem Threads. Meta nominowała nową osobę
Reelsy są też chętnie przesyłane przez użytkowników w wiadomościach prywatnych, które wydają się mocno zyskiwać na znaczeniu dla najmłodszych użytkowników. Instagram dla nich staje się nie tylko serwisem społecznościowym, ale też komunikatorem do utrzymywania kontaktów z najbliższymi. Nic zatem dziwnego, że kanały zostały dodane jako sposób na budowanie pogłębionych relacji.
Jakie formaty na Instagramie wykorzystujesz najczęściej i w jakim celu?