Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Fot. materiały prasowe
Przychody grupy kapitałowej TVN w 2024 roku zwiększyły się rok do roku o 10,3 proc. – z 2,25 do 2,49 mld zł. Zdecydowaną większość biznesu nadawcy niezmiennie stanowi sprzedaż oferty reklamowej jej stacji telewizyjnych i serwisów internetowych. W ub.r. firma wypracowała w tym obszarze 1,87 mld zł przychodów, wobec 1,7 mld rok wcześniej.
Do grupy TVN należą stacje TVN, TVN 7, TTV, TVN 24, TVN 24 BIS, TVN Style, TVN Turbo, HGTV, TVN Fabuła, TVN International, TVN International West i TVN International Extra, a także kilka serwisów internetowych, na czele z TVN.pl, TVN24.pl i Player.pl.
Wpływy abonamentowe firmy (od operatorów platform cyfrowych i sieci kablowych i z subskrypcji w swoich serwisach) zwiększyły się nieznacznie – z 435,87 do 436,86 mln zł. Za to przychody sklasyfikowane jako pozostałe (z usług produkcyjnych, technicznych, marketingowych i usług wsparcia, najmu, sprzedaż praw programowych i z dystrybucji kinowej) podskoczyły ze 116,23 do 186,64 mln zł.
W ub.r. grupa TVN wypracowała 154,93 mln zł przychodów w ramach koncernu Warner Bros. Discovery, wobec 84,55 mln rok wcześniej. Wpływy od Canal+ Polska (TVN poprzez TVN Media ma 32 proc. akcji Canal+ Polska) poszły zaś w górę z 21,57 do 45,92 mln zł.
W grupie TVN 2,4 tys. pracowników
Działalność operacyjna grupy TVN kosztowała w 2024 roku 1,96 mld zł. Koszty zwiększyły się r/r ponad dwa razy słabiej niż przychody – o 3,9 proc.
Firma największej przeznacza na amortyzację związaną z zakupem i produkcją treści. W ub.r. koszty amortyzacji i utraty wartości kapitalizowanych kosztów produkcji własnej, koprodukcji i produkcji kinowych poszły w górę z 690,54 do 735,17 mln zł, te dotyczące amortyzacji i utraty wartości zakupionych licencji programowych zmalały z 206,27 do 203,43 mln, zaś koszty amortyzacji i utraty wartości zwiększyły się ze 170,24 do 183,84 mln.
Wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze podskoczyły z 306,26 do 389,08 mln zł. Na koniec 2024 roku grupa TVN zatrudniała 2 413 pracowników, o 23 więcej niż przed rokiem.
Łączne zarobki 5-osobowego zarządu firmy (Katarzyna Kieli jako prezeska dołączyła do niego jesienią ub.r.) wyniosły 6,85 mln zł, wobec 9,39 mln rok wcześniej. Najważniejsi menedżerowie korzystają też z programu motywacyjnego, którego koszty zwiększyły się r/r z 11,94 do 14,67 mln zł.
Grupa TVN mocno ograniczyła w ub.r. wydatki na marketing i badania (ze 122,29 do 94,32 mln zł), wynajem, naprawy i utrzymanie (z 44,73 do 31,7 mln) oraz emisję stacji telewizyjnych (z 47,24 do 39,81 mln). Natomiast koszty określone jako pozostałe zmalały ze 199,12 do 186,46 mln zł.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Wydatki operacyjne wobec innych spółek zależnych Warner Bros. Discovery poszły w górę z 254,22 do 273,77 mln zł, a te wobec Canal+ Polska zmniejszyły się z 19,46 do 9,41 mln.

Canal+: niższa dywidenda, ale akcje więcej warte
W ub.r. grupa TVN od Canal+ Polska dostała 65,62 mln zł dywidendy, podczas gdy rok wcześniej było to 71,05 mln. Przełożyło się to na spadek udziału w zyskach jednostek stowarzyszonych z 88,27 do 81,74 mln zł.
Z drugiej strony korzystny dla grupy TVN okazał się test na utratę wartości posiadanego pakietu akcji Canal+ Polska. Wartość odzyskiwalna została oszacowana na 913,38 mln zł, dzięki czemu firma odwróciła, w kwocie 106,05 mln zł część utworzonego wcześniej odpisu z tytułu utraty wartości.
W efekcie zysk operacyjny grupy TVN poszedł w górę z 461,68 do 720,14 mln zł.
Przejęcie nadawcy Metra, 531 mln zł dla właściciela
Pozostałe wyniki rentowności nadawcy poprawił wzrost przychodów z odsetek z 32,01 do 45,04 mln zł. Na koniec ub.r. firma miała 1,18 mld zł wolnych środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, wobec 588,09 mln rok wcześniej.
Na minus zadziałały zaś wzrost kosztów finansowych z 7,13 do 15,85 mln zł i kwoty naliczonego podatku dochodowego z 78,82 do 168,44 mln zł ora pogorszenie się wyniku netto z różnic kursów walutowych z 11,93 do -2,18 mln zł.
W efekcie zysk netto poszedł w górę z 419,67 do 578,71 mln zł.
W ujęciu jednostkowym spółka TVN zwiększyła r/r przychody z 1,91 do 2,12 mld zł, zarabiając na czysto 530,8 mln zł (wobec 347,55 mln w 2023 roku). Holenderska spółka Discovery Communications Benelux jako jedyny udziałowiec nadawcy postanowił, że jej zeszłoroczny zysk netto w całości dostanie jako dywidendę. Zostanie ona wypłacona do końca września.
W marcu br. TVN kupił od siostrzanej spółki Discovery Polska 100 proc. udziałów Green Content, nadawcy stacji Metro. Kwota transakcji wyniosła 10,33 mln zł.
