Grupa RMF stawia na digital i przejęcia kolejnych stacji. Nowy prezes RMF Maxx

4 godziny temu 1
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Magda Szczypka objęła nowe stanowisko pełnomocniczki zarządu ds. strategii i transformacji. Rolą nowej pełnomocniczki jest wspieranie zarządu i zespołów w skutecznej realizacji długoterminowych celów strategicznych oraz inicjowanie i koordynowanie kluczowych procesów transformacyjnych w organizacji. Szczypka od ponad 10 lat wspiera rozwój i budowanie przewag konkurencyjnych firm w Europie Środkowo-Wschodniej.

Specjalizuje się w doradztwie strategicznym i operacyjnym, m.in. w zakresie strategii rozwoju, transformacji organizacyjnej i optymalizacji procesów. Przed dołączeniem do Grupy RMF pracowała w sektorze doradczym (PMR Market Experts i Civitta).

Reorganizacja zespołów i wzmocnienie kompetencji

Grupa RMF wprowadza także zmiany organizacyjne, które mają na celu lepszą realizację jej planów. Kluczowym elementem tej transformacji jest powołanie nowego Departamentu Digital, który będzie odpowiadał za rozwój cyfrowych produktów i treści oraz za strategię komercjalizacji.

– Za całość działań odpowiedzialny będzie dyrektor digital, którego Grupa obecnie rekrutuje. Nowy lider wniesie świeże spojrzenie, dodatkowe kompetencje i energię potrzebną do dalszego, dynamicznego rozwoju działalności cyfrowej – powiedział Tomasz Ramza, prezes Grupy RMF.

Zobacz także: Tomasz Ramza o nowej roli w RMF FM, AI i konkurencie. “Gratuluję Radiu ZET”

W ramach nowych struktur Departamentu Digital połączone zostały kluczowe kompetencje Grupy RMF w zakresie działalności internetowej. Utworzony został zespół odpowiedzialny za rozwój serwisów internetowych, takich jak rmf.fm czy rmf24.pl, którym pokieruje Katarzyna Pajączek, szefowa redakcji internetowych.

Departament obejmuje także obszar audio i wideo w kanałach cyfrowych, w tym rozwój podcastów oraz platformy RMF ON. Istotnym elementem jego działalności będzie również dalszy rozwój sieci audioXi – platformy do cyfrowej reklamy audio.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Zmiany dotyczą także nowego Departamentu Marketingu, kierowanego przez Pawła Gospodarczyka. W jego ramach budowane są trzy obszary kompetencji: działania promocyjne, badania i analiza danych oraz merytoryczne wsparcie inicjatyw strategicznych. To działania, które mają wzmocnić zarówno biznes radiowy, jak i nowe, cyfrowe inicjatywy Grupy.

Zobacz także: RMF FM latem stawia na podcasty. Będzie seria o Trumpie i kolejne odcinki z Senyszyn

Możliwe dalsze przejęcia stacji radiowych

W odpowiedzi na wyzwania stojące przed rynkiem radiowym, Grupa RMF powołała także funkcję pełnomocnika zarządu ds. rozwoju sieci, którą objął Andrzej Mielimonka, dotychczasowy prezes spółki Multimedia (nadawca RMF Maxx).

W nowej roli będzie odpowiedzialny za współpracę z zarządem Grupy w zakresie rozwoju sieci radiowych, w tym potencjalnych akwizycji i integracji, a także za poszukiwanie rozwiązań dla wyzwań stojących przed radiofonią lokalną i reprezentowanie Grupy w kontaktach z regulatorem.

W związku z rozszerzeniem zakresu obowiązków Andrzeja Mielimonki w strukturach Grupy, podjął on decyzję o przekazaniu funkcji prezesa spółki Multimedia. Funkcję tę przejmuje Paweł Piotrowski – wieloletni prokurent Multimediów (RMF Maxx) oraz prezes spółki Opera (RMF Classic).

Zobacz także: RMF FM z większą przewagą nad Radiem ZET. Wzrosty Trójki i Eski

– RMF Maxx to silna marka z jasno określoną tożsamością – najnowsze przeboje, dynamiczna energia i zgrany zespół. I to się nie zmieni. Kierownictwo spółki przejmuje Paweł Piotrowski, a gwarancją ciągłości wizji programowej są Jarosław Pioterczak – dyrektor programowy RMF Maxx oraz Ewa Miszczak – wiceprezeska Grupy RMF odpowiedzialna za nadzór nad programem – zauważył Ramza.

Jestem przekonany, że pod ich doświadczonym kierownictwem, RMF Maxx będzie dalej rozwijać się w zgodzie z przyjętym kierunkiem i oczekiwaniami słuchaczy – dodał prezes Grupy RMF.

Grupa przeorganizowała i wzmocniła o nowe kompetencje także inne działy (sprzedaż, technika, finanse). Wprowadzane zmiany nie wiążą się z ograniczaniem obecnych zespołów – przeciwnie, trwa już rekrutacja na nowe stanowiska. W siedzibie Grupy na Kopcu Kościuszki w Krakowie prowadzone są także inwestycje lokalowe, związane z rozwojem zespołów oraz tworzeniem w Polsce globalnych struktur AI Bauer Media Audio.

Przeczytaj źródło