Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
- Należące do chińskiego koncernu Chery marki Omoda i Jaecoo zapowiedziały ekspansję SUV-ów w Polsce
- Oferta wzbogaci się nie tylko o małe, proste i tanie, ale świetnie wyposażone crossovery. Pojawią się też większe auta
- Do większości z nich nadal będzie można wlewać benzynę, ale nie zabraknie też stawiających na prąd hybryd plug-in i elektryków
Podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju koncern Chery Automobile podsumował blisko dwa lata dynamicznego rozwoju w Europie. Na Starym Kontynencie zaistniał w szerszej świadomości dzięki dwóm eksportowym markom – Omodzie i Jaecoo. Obie zapowiedziały rozszerzenie palet modelowych o kolejne przystępne cenowo SUV-y i obiecały pamiętać o tak popularnych w naszym kraju hybrydach. Dwa z czterech modeli trafią do polskich salonów jeszcze przed końcem bieżącego roku.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowe SUV-y Omody i Jaecoo. Te trafią do Polski już w tym roku
Zaczęło się od debiutu na rynku hiszpańskim w lutym 2024 r., ale dziś marki Omoda i Jaecoo obecne są już na siedmiu dużych europejskich rynkach – w tym w Polsce. Koncern Chery Automobile początkowo stawiał na proste, spalinowe SUV-y, teraz jednak rozbudowuje ofertę o warianty hybrydowe i w pełni elektryczne. Przed końcem bieżącego roku w Polsce zobaczymy dwa zupełnie nowe modele:
- Omodę 7 Super Hybrid – ciekawie narysowanego, rodzinnego SUV-a o długości 4,6 m; producent obiecuje, że wydajny napęd hybrydowy typu plug-in zapewni wysoki komfort jazdy, a do tego świetne osiągi połączone z niskimi apetytem na paliwo i prąd,
- Jaecoo 5 – mniejszego brata Jaecoo 7 z równie ciekawą, kwadratową stylistyką inspirowaną prawdziwymi terenówkami; w Polsce będzie dostępny zarówno jako klasyczny spaliniak, ale też elektryk i hybryda.
Jaecoo 5Jaecoo
Jak przekazał producent, oba pojazdy są elementem strategii stopniowej elektryfikacji marki na europejskich rynkach. Polski importer zakłada, że będą stanowić istotną część sprzedaży w segmencie średniej wielkości SUV-ów.
To nie koniec ekspansji. W 2026 r. w Polsce zadebiutują kolejne SUV-y Omody
Następna faza "doładowania" nastąpi w drugiej połowie 2026 r. W tym okresie polska oferta koncernu Chery Automobile wzbogaci się o dwa modele, a będą nimi:
- Omoda 3 – futurystyczny, ostro ciosany crossover zaprojektowany w duchu nowej filozofii stylistycznej, którą zobaczymy także w kolejnych modelach; Chery zapowiada trzy napędy: benzynowy, hybrydowy typu plug-in i elektryczny
- Omoda 5 Hybrid – klasyk polskiego rynku, ale w zupełnie nowym wydaniu; kolejna generacja kompaktowego SUV-a z nadwoziem w stylu coupe trafi do Polski z tradycyjnym, "samoładującym" się napędem hybrydowym (HEV), co może być próbą odebrania klientów Toyocie C-HR.
Omoda 3Omoda
Przewidujemy, że oba modele będą przyszłymi hitami sprzedażowymi w Polsce. W końcu to SUV-y otwierające gamę, w dodatku z oszczędnymi napędami, a to przepis na podbicie serc polskich klientów. To jednak pieśń przyszłości, na razie koncern skupia się bowiem na dwóch już dostępnych w Polsce nowościach z układem hybrydowym typu plug-in: Jaecoo 7 Super Hybrid i Omodzie 9 Super Hybrid. Oba auta mają ponad 1000 km zasięgu, pierwsze jest dostępne od 159,9 tys. zł, a drugie od 219,9 tys. zł.
Galeria zdjęć
1/11
Jaecoo
2/11
Jaecoo
3/11
Jaecoo
4/11
Omoda
5/11
Omoda
6/11
Omoda
7/11
Omoda
8/11
Omoda
9/11
Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Omoda 7
10/11
Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Omoda 7
11/11
Krzysztof Wojciechowicz / Auto Świat
Omoda 7