Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Jak informuje „ItaliaOggi” relacje między należącymi do Comcast platformami Sky i Warner Bros. Discovery pogorszyły się w związku z niepowodzeniem negocjacji dotyczących dystrybucji Eurosportu. Drugim powodem jest ekspansja serwisu streamingowego HBO Max, który w 2026 roku zadebiutuje na rynkach, gdzie działa Sky, czyli w Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
Platformy Sky w tych krajach tylko do końca roku mogą oferować popularne seriale HBO, takie jak „The Last of Us”, „Ród smoka” czy „Sukcesja”. Przy okazji streamingowej wojny rykosztem obrywa Discovery Channel, który w tym roku obchodzi 40. urodziny. Stacja, która zaczynała od oferowania treści popularnonaukowych, a obecnie skupia się bardziej na rozrywce czy formatach typu reality.
Discovery stawia na bezpłatną dystrybucję
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Decyzja Sky Italia o usunięciu Discovery Channel doprowadziła do zmiany sposobu dystrybucji tego kanału. Warner Bros. Discovery zdecydował, że stacja będzie dostępna bezpłatnie w naziemnej telewizji cyfrowej. Koncern posiada we Włoszech już dziesięć darmowych stacji. Równolegle z Discovery Channel, ofertę Sky Italia opuściły Eurosport 1 i Eurosport 2.
Włochy nie są jedynym krajem, gdzie Sky zdecydował się na podobny rozwód. Jak informuje broadbandtvnews.com w Niemczech Sky Deutschland usunął Discovery Channel, zastępując go stacjami National Geographic i National Geographic Wild. Klienci dalej mogą jednak wykupić serwis streamingowy Discovery+.
Co ciekawe, stacje National Geographic i National Geographic Wild zostały usunięte z oferty platformy z końcem stycznia 2023 roku. Wówczas firma tłumaczyła, że uruchomiła analogiczne własne kanały – Sky Documentaries i Sky Nature. Teraz postanowiła zacieśnić współpracę z Disneyem i dlatego przywraca obie stacje.
Niedawno informowaliśmy, że zmieni się właściciel Sky Deutschland. Platformę cyfrową od Comcast kupi RTL. Dzięki transakcji RTL zyska 11,5 mln abonentów płatnej telewizji. Niemiecki nadawca spodziewa się synergii w wysokości 250 mln euro rocznie w ciągu 3 lat.