fot.mat.pras.
Wzrost w regionie byłego klastra CEE, napędzany był przez bardzo dobre wyniki w Polsce, Rumunii i Czechach, co przełożyło się na organiczny wzrost przychodów +12,9 proc. r/r. Kluczowy wpływ na wynik miały nowe wygrane biznesowe (Wolt, Trendyol), rozwój nowych źródeł przychodu (Vodafone, Société Générale) oraz zwiększone budżety obecnych klientów mediowych.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Na tle regionu EMEA, który w drugim kwartale odnotował spadek organiczny o -3,8 proc. r/r, a w całym półroczu o -2,4 proc., wzrost przychodu netto o +2 proc.w regionie CE pozostaje solidny. Szczególnie wyróżnia się właśnie Polska, która w II kwartale br. osiągnęła +5,3 proc. wzrostu, potwierdzając siłę lokalnego podejścia do biznesu, w tym duży wzrost w obszarze mediów.
– Obserwujemy wyraźny, pozytywny trend wzrostowy w regionie Europy Środkowej, co stanowi silny sygnał na tle innych rynków. Szczególnie cieszy stabilny rozwój krajów byłego klastra CEE, w tym Polski - które po niemal pięciu latach od rozpoczęcia integracji, utrzymują trwałą dynamikę wzrostu. To najlepsze potwierdzenie, że nasze strategiczne decyzje, konsekwentna realizacja, skuteczne przywództwo i partnerska współpraca przekładają się na długofalowe rezultaty – komentuje Katarzyna Klepczyńska-Ciężka, CFO Dentsu Polska.