Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Grupa kapitałowa Canal+ Polska (oprócz tej spółki należy do niej m.in. dystrybutor filmowy Kino Świat) w 2024 roku wypracowała 2,65 mld zł przychodów sprzedażowych, o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej – 2,53 mld (w tabelkach przy tekście kwoty są w tys. zł).
Przychody firmy od abonentów z tytułu płatnej telewizji cyfrowej i pozostałych usług telekomunikacyjnych zwiększyły się rok do roku z 1,91 do 1,97 mld zł. Te ze sprzedaży praw programowych i dystrybucji filmów poszły w górę z 452,58 do 486,48 mln, zaś te sklasyfikowane jako pozostałe (głównie z reklam i sponsoringu, dostawy pojemności satelitarnej i innych usług technicznych, kar i odszkodowań) – ze 167,04 do 193,18 mln.
Pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 11,08 do 18,81 mln zł, z czego wynik na sprzedaży wierzytelności zmalał z 7,89 do 3 ,89 mln, a suma rozwiązanych rezerw na roszczenia poszybowała z 576 tys. do 11,69 mln zł. Natomiast przychody finansowe (w zdecydowanej większości z odsetek) wzrosły z 32,84 do 34,62 mln zł.
Mniej na pracowników i marketing
Wydatki operacyjne grupy Canal+ Polska wzrosły mocniej od przychodów – o 7,2 proc. do 2,37 mld zł. Stanowiące zdecydowaną większość koszty emisji kanałów własnych i zewnętrznych poszły w górę z 1,42 do 1,66 mld zł.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Wzrosły też nakłady na amortyzację (z 212,87 do 235,16 mln zł), dystrybucję (ze 146,2 do 152,83 mln) oraz usługi obce (ze 136,34 do 145,28 mln). Natomiast koszty wynagrodzeń zmniejszyły się ze 166,49 do 165,8 mln zł, zaś na usługi marketingowe – z 70,04 do 61,82 mln.
Pozostałe koszty operacyjne zmalały z 2,5 do 1,57 mln zł, a wydatki finansowe – z 21,39 do 20,58 mln zł.

W ujęciu sprzedażowym brutto zysk grupy Canal+ Polska spadł z 784,38 do 747,79 mln zł, w operacyjnym – z 324,58 do 295,68 mln, a na poziomie netto – z 273,43 do 255,66 mln.
Ponad 190 mln zł dla akcjonariuszy
Sama spółka Canal+ Polska w ub.r. zwiększyła przychody z 2,42 do 2,56 mld zł, a jej zysk netto zmalał z 249,12 do 236,15 mln zł.
51 proc. akcji firmy ma Canal+, 32 proc. – TVN Media, a 19 proc. – spółka zależna Liberty Global. Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku dostaną 191,74 mln zł dywidendy (97,79 ml dla Canal+, 61,36 mln dla TVN Media, zaś 32,6 mln dla Liberty Global), natomiast 44,4 mln zł zasili kapitał rezerwowy.
