Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
- Audi ogłosiło nową strategię w czerwcu 2021 r.
- Data 2033 r. nie dotyczyła jednak Chin
- "Zobaczymy, jak się rozwinie rynek" — powiedział "Autocarowi" prezes Audi
W czerwcu 2021 r. Audi wywołało sporą sensację, ogłaszając, że "do roku 2033 koncern z Ingolstadt będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silników spalinowych". Jednocześnie firma w informacji prasowej dodała: "o dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych w Audi ostatecznie zadecydują klienci i przepisy prawne. Koncern spodziewa się, że popyt na samochody z silnikami spalinowymi w Chinach utrzyma się również po roku 2033, stąd w tamtejszych fabrykach może zostać utrzymana produkcja tego typu pojazdów z przeznaczeniem na rynek lokalny". Teraz ta deklaracja jest już częściowo nieaktualna, dowiedział się "Autocar".
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj także: Obejrzałem najnowszego SUV-a MG. Powstał z pomocą dwóch niemieckich gigantów
Audi: to jeszcze nie koniec silnika spalinowego
Brytyjski magazyn "Autocar" informuje, że Audi zrezygnowało z planu zaprzestania produkcji silników spalinowych w Europie w 2033 r. Mało tego, nie ma już twardej daty końca wytwarzania tego typu jednostek.
Przeczytaj także: Te marki aut mają największe spadki w 2025 r. W Polsce jest większy przegrany od Tesli. Zaskoczenie na 6. miejscu
Prezes Audi Gernot Doellner powiedział "Autocarowi", że "od 2024-2026 Audi wprowadza kompletnie nową gamę samochodów spalinowych i hybrydowych plug-in, co daje nam zupełną elastyczność na przynajmniej siedem, a może 10 najbliższych lat. Potem zobaczymy, jak się rozwinie rynek".