Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
- W badaniu J.D. Power respondenci mocno skrytykowali ekrany dotykowe
- Ranking dotyczy wyłącznie najnowszych samochodów, czyli z roku modelowego 2025
- Ogólny wskaźnik satysfakcji jest wyższy niż przed rokiem. Ale niewiele
- W Top 3 marek premium nie ma ani Audi, ani BMW, ani Mercedesa
Ranking J.D. Power o nazwie "U.S. Initial Quality Study" jest jednym z najbardziej opiniotwórczych w Stanach Zjednoczonych, czyli drugim co do wielkości rynku nowych samochodów na świecie. Eksperci zbierają opinie od właścicieli i leasingobiorców nowych aut po pierwszych 90 dniach ich eksploatacji. Nie dotyczy to jedynie niezawodności pojazdów: respondenci pytani są praktycznie o wszystkie aspekty aut. W najnowszej, 39. edycji badania satysfakcji udział wzięły aż 92694 osoby. Wyniki są krzepiące. Ale nie dla wszystkich.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzeczytaj także: Polacy mają nowego ulubionego chińskiego producenta aut. Bolesny spadek MG
Ekrany dotykowe to "rosnące źródło frustracji"
J.D. Power w swoim rankingu stosuje wskaźnik liczby zgłoszonych zastrzeżeń na 100 pojazdów. Tegoroczna średnia jest nieco lepsza od zeszłorocznej. O ile w 2024 r. przeciętnie zgłaszano 194 zastrzeżenia na 100 aut, o tyle w 2025 r. było ich już 192. Respondenci szczególnie się skarżą na ekrany dotykowe.
Przeczytaj także: Robert Lewandowski gorzko o rynku używanych aut. Cofnięty licznik może mieć nawet co 3. pojazd sprowadzany do Polski
"— O ile klientom większe ekrany dotykowe podobają się ze względów estetycznych, o tyle korzystanie z nich jest rosnącym źródłem frustracji — mówi dyrektor Frank Hanley z J.D. Power." Menedżer dodaje, że "użytkownicy uważają ekrany dotykowe za zbyt skomplikowane w obsłudze i za bardzo odrywające uwagę od prowadzenia".
Samochodem nr 1 w najnowszym U.S. Initial Quality Study zostało Porsche 911 z wynikiem 116 zastrzeżeń na 100 pojazdów. A jak wypadły poszczególne marki?
Ranking satysfakcji marek aut w USA
Najpierw spójrzmy na Top 10 marek popularnych o najwyższych wskaźnikach satysfakcji po pierwszych 90 dniach eksploatacji. Uprzedzam: nie ma w nim Toyoty, która zajęła zaskakujące 11. miejsce (po dwukropku podajemy liczbę zastrzeżeń na 100 aut).
-
Nissan: 169
-
Hyundai: 173
-
Chevrolet: 178
-
Honda: 179
-
Dodge: 180
-
Kia: 181
-
Jeep: 186
-
Subaru: 187
-
Ford: 193
-
GMC: 199
Przeczytaj także: Podróżowałem jednym z najszybszych pociągów w Europie. Bałem się, że dopadł mnie blackout
Z kolei Top 10 marek premium w najnowszym rankingu zadowolenia J.D. Power wygląda tak:
-
Lexus: 166
-
Jaguar: 175
-
Genesis i Buick: po 183
-
Porsche: 188
-
BMW: 196
-
Acura: 198
-
Cadillac i Tesla: po 200
-
Lincoln: 206
-
Land Rover: 208
-
Mercedes: 210
Czas na najsmutniejszą część, czyli Top 10 marek z najniższym poziomem zadowolenia użytkowników po pierwszych 90 dniach eksploatacji. I znów uprzedzam: 2. i 3. miejsce zajmują marki, które w Polsce cieszą się ogromnym szacunkiem.
-
Rivian: 274
-
Audi: 269
-
Volvo: 258
-
Infiniti: 242
-
Mazda i Volkswagen: po 225
-
Mitsubishi: 222
-
MINI i Ram: po 218
-
Chrysler: 213
-
Mercedes: 210
-
Land Rover: 208