fot. materiały prasowe
9Production to również pierwszy w historii SPR dom produkcyjny funkcjonujący w strukturze agencji reklamowej. Temat przyjmowania do Stowarzyszenia podmiotów zależnych od agencji był przedmiotem wewnętrznych dyskusji członków SPR. W ich wyniku uzgodniono, że organizacja powinna pozostać otwarta na zróżnicowaną strukturę rynku, obejmującą również inhouse’y, ale pod warunkiem podpisania przez nie Deklaracji Transparentności.
Zobacz: Stowarzyszenie Producentów Reklamowych się powiększyło
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Dokument ten ma na celu zapewnienie równości i bezstronności w sytuacji, gdy dom produkcyjny bierze udział w przetargu, w którym jego agencja macierzysta odpowiada za kreację. 9Production, działający w ramach Stor9, zobowiązał się do przestrzegania tych zasad, podpisując deklarację jako pierwsza tego typu firma w SPR.
– Gdy powstawał SPR uznaliśmy, że ważne będą dwie kwestie: budowanie stowarzyszenia egalitarnego, otwartego dla wszystkich producentów oraz zrzeszanie tylko tych, którzy chcą działać odpowiedzialnie i etycznie. 9Production to przykład firmy, która rozwija się dynamicznie, a przy tym świadomie i z szacunkiem dla zasad rynkowych. Cieszymy się, że dołączają do naszego grona – komentuje Arleta Robinson, prezeska SPR.
Stowarzyszenie Producentów Reklamowychl iczy obecnie 32 domy produkcyjne i postprodukcyjne. Jest organizatorem szkoleń oraz wielu inicjatyw branżowych, w tym nagród dla twórców reklam - Crafty SPR Awards.