Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
fot. Unsplash
W miejsce "powracających widzów" w YouTube Studio pojawia się znacznie bardziej szczegółowy podział widzów na trzy kategorie.
• Nowi widzowie (New viewers) – osoby, które po raz pierwszy odwiedzają kanał w wybranym okresie.
• Okazjonalni widzowie (Casual viewers) – użytkownicy, którzy oglądali treści od jednego do pięciu miesięcy w ostatnim roku, lecz robią to nieregularnie.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
• Stali widzowie (Regular viewers) – widzowie, którzy wracali do kanału przez co najmniej sześć miesięcy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To grupa uznawana przez YouTube za najbardziej zaangażowaną i lojalną.
Zmiana na YouTube. Co zrobią reklamodawcy
Branżowi eksperci podkreślają, że zmiana ta ma strategiczne znaczenie zarówno dla twórców, jak i dla firm oraz reklamodawców. Wysoki odsetek stałych widzów wskazuje na autentyczność i zaangażowanie społeczności wokół kanału – co może być ważniejsze niż liczba subskrypcji czy pojedynczych, viralowych sukcesów.
– To dość drastyczna zmiana, która pozwala twórcom i marketerom precyzyjniej ocenić lojalność swojej widowni. Dzięki nowym segmentom łatwiej zidentyfikować, czy nasz kanał rzeczywiście buduje trwałą społeczność, czy tylko notuje krótkotrwałe wzrosty zasięgu. Dla firm i marek to cenna informacja przy wyborze partnerów do współpracy oraz ocenie wartości kanału – komentuje Borys Marushchak, performance manager w Harbingers.
YouTube, oprócz nowych danych, sugeruje też narzędzia do budowania lojalności – w tym regularność publikacji, wykorzystanie karty „Społeczność”, interakcję w komentarzach czy organizowanie transmisji na żywo i premier. To znaczy, że reklamodawcy na YouTube mogą w większym stopniu kierować się przy wyborze twórców realnym zaangażowaniem ich społeczności, a nie jedyne liczbą subskrypcji.