Fot. materiały prasowe
Firma Cityboard Media w 2024 roku wypracowała 68,87 mln zł, co wobec 71,18 mln rok wcześniej oznacza spadek o 3,2 proc.
Ten spadek nastąpił po kilku latach wzrostów. W najmocniej obciążonym ograniczeniami covidowymi 2020 roku przychody spółki poszły w dół rok do roku z 54,71 do 41,81 mln zł. Potem zwiększyły się do 52,31 mln w 2021 roku i 58,66 mln rok później.
Cityboard Media ma ponad 2,8 tys. ekranów
Na koniec ub.r. do Cityboard Media należało 2 850 ekranów reklamowych w całej Polsce, minimalnie mniej niż rok wcześniej (2 862).
Firma kolejny raz w sprawozdaniu rocznym narzeka, jak trudne jest instalowanie nowych nośników. – Wydłużony proces inwestycyjny jest w dużej mierze wynikiem dowolnego i wybiórczej interpretacji prawa budowlanego dotyczącego zasad lokalizowania i budowania urządzeń reklamowych. Kontynuowany jest proces lokalizowania urządzeń reklamowych w obszarach nieobjętych Uchwałą Krajobrazową – stwierdziła.
CZYTAJ TEŻ: Stabilnie na rynku reklamy zewnętrznej. Tyle wydano przez pół roku
W 2024 roku działalność operacyjna Cityboard Media kosztowała 58,49 mln zł, o 0,6 proc. więcej niż przed rokiem (58,84 mln). Stanowiące zdecydowaną większość wydatki na usługi obce wzrosły z 49,33 do 50,75 mln zł.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Natomiast koszty zużycia materiałów i energii poszły w dół z 7 do 5,68 mln, wynagrodzeń – z 1,04 mln do 719,6 tys., a amortyzacji – z 767,3 do 635,5 tys. Firma wyliczyła w sprawozdaniu, że stara się obniżać koszty eksploatacyjne „poprzez dalszą eliminację środków produkcji zarówno tych nierentownych jak i demontaż tych będących na wysoko kosztowych terenach gmin i Skarbu Państwa”.
– Niezależnie kontynuowano renegocjację zawartych w latach poprzednich umów dzierżawy. Wzrost kosztów w obszarze materiałów wynika z wymiany zużytych ekranów ekspozycyjnych, utrzymanie urządzeń w stanie bezpiecznym do eksploatacji w oraz kontynuowano rozpoczętą w roku 2019 modernizację oświetlenia ekranów poprzez wymianę wysoko energochłonnych zużytych opraw oświetleniowych na nowe o bardzo niskiej konsumpcji energii, jednocześnie lepszej emisji światła, zatem bardzo przyjaznych środowisku – opisano.
Mniejszy zysk
Pozostałe wydatki operacyjne wzrosły z 1,07 do 1,12 mln zł (w zeszłorocznej kwocie 922,2 tys. przypadło na aktualizację wartości aktywów niefinansowych. Z drugiej strony pozostałe przychody operacyjne zwiększyły się z 830,5 do 972,3 tys.
Przy dużo gorszej dynamice kosztów niż przychodów zmalała zyskowność Cityboard Media. Na poziomie sprzedażowym brutto nastąpił spadek z 12,34 do 10,39 mln zł, na operacyjnym – z 12,1 do 10,24 mln, a w ujęciu netto – z 9,92 do 7,95 mln.
CZYTAJ TEŻ: Reklama zewnętrzna dziś i jutro. Przedstawiamy dodatek „OOH/DOOH”
Okemo Holdings jako jedyny udziałowiec firmy postanowił, że z zeszłorocznego zysku 7,62 mln zł trafi na jej kapitał zapasowy, a 336,6 tys. zł na rozliczenie wcześniejszych strat. Znaczącą stratę netto w ostatnich latach spółka zanotował tylko w kryzysowym 2020 roku – 3,05 mln zł.
Na koniec ub.r. kapitały własne Cityboard Media wynosiły 28,77 mln zł, wobec 20,82 mln rok wcześniej.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023