Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
- Audi zaprezentowało trzecią generację modelu Q3, oferującą bardziej zaawansowane technologie i nowoczesny design
- Nowe Q3 wprowadza hybrydę plug-in z zasięgiem elektrycznym 120 km i teraz będzie dostępne z rozwiązaniami dotychczas zarezerwowanymi dla modeli z wyższych klas
- Nowe Q3 trafi do sprzedaży latem, rynkową premierę zaplanowano na październik br.
- Wyjazd na prezentację był w pełni opłacony przez producenta, ale nie miał on wglądu w publikowany materiał
Od czasu wprowadzenia pierwszej generacji Audi sprzedało ponad dwa miliony egzemplarzy Q3. Tym samym, jak powiedział Gernot Döllner, prezes zarządu Audi, jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli marki, który z tego względu ma wysoką pozycję w portfolio producenta. To poważne wyzwanie dla projektantów, bo ci stanęli przed nie lada wyzwaniem — stworzyć następcę, który cały czas będzie zapewniał stałe zainteresowanie ze strony klientów.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowe Audi Q3 jeszcze bardziej eleganckie i nowocześniejsze
Za pośrednictwem trzeciej generacji Q3 Audi nie tylko odświeża swój bestseller, lecz także wzmacnia całą gamę, m.in. dzięki zelektryfikowanym napędom. Równie istotne jest przeniesienie cyfrowych rozwiązań z większych modeli do segmentu kompaktów, co ma zapewnić jeszcze większy komfort podczas codziennego użytkowania auta.
Niemcy przekonują, że w porównaniu z poprzednikiem debiutujące Q3 ma jeszcze bardziej emocjonalną stylistykę. Widziałem na żywo nowość Audi i przyznaję, że trzecia generacja kompaktowego SUV-a faktycznie prezentuje się dużo nowocześniej i bardziej elegancko.
Nowe Audi Q3 teraz także ze światłami matrycowymi i oświetleniem OLED
Znakiem rozpoznawczym nadal jest atrapa chłodnicy Singleframe, pod którą umieszczono regulowany wlot powietrza, ale maska przebiega teraz wyżej i bardziej płasko. W połączeniu z cienkim paskiem reflektorów tworzy to ciekawy efekt. Projekt przedniej części nadwozia nie tylko przyciąga wzrok, lecz także gwarantuje optymalną aerodynamikę. Współczynnik oporu wynosi teraz 0,30, co korzystnie wpływa na zużycie paliwa, a także poprawia komfort akustyczny.
Nowe Audi Q3 (3. generacji)Mariusz Kamiński / Auto Świat
Reflektory i tylne światła łączy pozioma linia, która zgodnie z zamysłem projektantów wizualnie dzieli nadwozie na dwie części. Dzięki temu zabiegowi udało się stworzyć swoistą grę światła i cienia. Ten prosty, ale skuteczny zabieg stylistyczny kieruje nas do tylnej części, którą uatrakcyjniają opcjonalnie cyfrowe światła OLED, dopełnione świetlnym paskiem LED oraz podświetlanymi pierścieniami logo marki. Ten poziom wizualnego wyróżnienia zawitał do segmentu kompaktowych SUV-ów Audi po raz pierwszy.
Nowe Audi Q3 (3. generacji)Mariusz Kamiński / Auto Świat
Pierwszy raz w modelu Q3 znajdziemy także przednie światła matrycowe LED z modułem wykorzystującym micro-LED. Rozwiązanie to znacząco poprawia oświetlenie drogi i pobocza. To nowoczesne oświetlenie jest teraz silniej powiązane z funkcjami wspomagania kierowcy. Ale nawet w dzień bez problemu rozpoznamy nowe Q3, a to za sprawą cyfrowych świateł LED do jazdy dziennej, które dzięki sygnaturom świetlnym bezgłośnie, ale dobitnie potwierdzają, że mamy do czynienia z nowością Audi.
Nowe Audi Q3: dźwigienki przy kolumnie kierownicy odkryte na nowo
We wnętrzu całkowitą nowością jest projekt kolumny kierowniczej. Projektanci zastosowali rozwiązanie znane już z wielu innych modeli, ale zrobili to w nowatorski sposób, przyćmiewając wszystko te dotychczasowe. Mowa o nowym typie dźwigienek przy kolumnie kierownicy, które sprawiają wrażenie rozwiązania faktycznie z segmentu premium.
Nowe Audi Q3 (3. generacji)Mariusz Kamiński / Auto Świat
Dźwignia z prawej strony pełni rolę selektora trybu pracy skrzyni biegów, ale jej obsługa przypomina obsługę dźwigni wycieraczek (aby wybrać tryb, przesuwamy dźwignię w górę lub w dół). Tą z lewej strony obsługujemy kierunkowskazy (góra — dół) i wycieraczki, ale dla tych drugich przewidziano specjalne pokrętło. Jak mogłem się przekonać, rozwiązanie to jest bardzo intuicyjne i nieporównywalne z innym rozwiązaniem obecnym na rynku.
Nowe Audi Q3 (3. generacji)Mariusz Kamiński / Auto Świat
Kolejną ciekawostką w Q3 trzeciej generacji jest funkcja nauki parkowania. Ta, jak przekonuje producent, pozwala nauczyć Q3 indywidualnych manewrów parkowania. Przy wycofywaniu ze ślepych zaułków pomocny powinien okazać się asystent cofania.
Jak przystało na nowy model Audi, projektanci wyposażyli nowe Q3 w duże wyświetlacze. Mają one łukowaty kształt i zapewniają kierowcy w miarę łatwy dostęp do poszczególnych funkcji. Niestety, Audi cały czas broni się przed powrotem fizycznych przycisków, które znacząco ułatwiają obsługę podczas jazdy.
Nowe Audi Q3: dość przestronne wnętrze, wystarczająco pojemny bagażnik
Pierwsze spotkanie z Audi Q3 potwierdziło, że ten kompaktowy SUV może pełnić rolę auta rodzinnego. Gdy z przodu siedzą osoby o wzroście poniżej 1,8 m, pasażerowie na tylnej kanapie nie mają powodów do narzekania. Wręcz przeciwnie. Dzięki wysoko umieszczonym siedzeniom nawet z tyłu jest dość przestronnie. Przy tym wszystkim nieco rozczarowuje jakość tworzywa sztucznego użytego do wykończenia dolnych partii drzwi oraz konsoli centralnej. Powiedzmy sobie wprost, przynależność do klasy premium zobowiązuje.
Nowe Audi Q3 (3. generacji)Mariusz Kamiński / Auto Świat
Dość dużo miejsca wygospodarowano również na bagaż. Kufer Audi Q3 mieści 488 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy 1386 l. Standardowo tylną kanapę można przesuwać wzdłuż, dodatkową przestrzeń można uzyskać dzięki regulacji kąta oparcia. Praktyczność modelu zwiększa możliwość holowania przyczepy o masie do 2,1 t.
Nowe Audi Q3 (3. generacji)Mariusz Kamiński / Auto Świat
Nowe Audi Q3: miękka hybryda, diesel i hybryda plug-in na początek
Już niebawem powinniśmy mieć okazję sprawdzić, jak jeździ Audi Q3 trzeciej generacji. Wtedy będzie można przekonać się, jak radzi sobie udoskonalone standardowe zawieszenie. Alternatywą dla niego będzie opcjonalne zawieszenie sportowe oraz zawieszenie z dwuzaworową regulacją amortyzatorów.
Nowe Audi Q3 (3. generacji)Mariusz Kamiński / Auto Świat
Na początku nowe Audi Q3 będzie oferowane z silnikiem czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 kW (150 KM). Alternatywą dla tej miękkiej hybrydy będzie diesel, również o mocy 110 kW. Klienci, którzy będą chcieli ograniczyć koszty paliwa, zapewne zwrócą uwagę na model Audi Q3 e-hybrid. To hybryda plug-in, która uzyskuje łączną moc 200 kW (270 KM) i umożliwia ładowanie prądem stałym do 50 kW. Ten model wyposażony jest w akumulator o pojemności 19,7 kWh (25,7 kWh brutto) i w trybie czysto elektrycznym może pokonać dystans do 120 km (w cyklu WLTP).
Nowe Audi Q3 (3. generacji)Mariusz Kamiński / Auto Świat
Klienci zainteresowani kupnem nowego kompaktowego SUV-a Audi już wkrótce zyskają taką możliwość. W ciągu najbliższych dni powinniśmy poznać ceny nowości, a przyjmowanie zamówień ruszy latem. Na rynkach europejskich Q3 trzeciej generacji zadebiutuje w październiku br.
- Przeczytaj także: Chińska hybryda z zasięgiem 1050 km i 6-letnią gwarancją. Znam ceny i wyposażenie BYD-a Seal 5 DM-i
Galeria zdjęć
1/32
Audi
2/32
Audi
3/32
Audi
4/32
Audi
5/32
Audi
6/32
Audi
7/32
Audi
8/32
Audi
9/32
Audi
10/32
Audi
11/32
Audi
12/32
Audi
13/32
Audi
14/32
Audi
15/32
Audi
16/32
Audi
17/32
Audi
18/32
Audi
19/32
Audi
20/32
Audi
21/32
Audi
22/32
Audi
23/32
Audi
24/32
Audi
25/32
Audi
26/32
Audi
27/32
Audi
28/32
Audi
29/32
Audi
30/32
Audi
31/32
Audi
32/32
Audi