Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Użytkownicy WhatsApp w ostatnich tygodniach raczej nie mają się z czego cieszyć. Ten niezwykle popularny komunikator już wkrótce ma wzbogacić się o reklamy, które pojawią się na głównych ekranach aplikacji, a niebawem pojawi się kolejna, dość kontrowersyjna nowość.
Meta postanowiła bowiem skorzystać z możliwości pakietu Meta AI, tworząc narzędzie o nazwie "Message Summaries". Zgodnie z nazwą, sztuczna inteligencja pozwoli na podsumowanie rozmów z daną osobą, co pozwoli na uzyskanie streszczenia najważniejszych wątków.
To oczywiście budzi natychmiastowe obawy związane z brakiem prywatności. Meta zapewnia jednak, że wszystko będzie odbywać się z dbałością o odpowiednie standardy — w tym celu zostanie wykorzystana technologia "Private Processing", która wpłynie na to, że zarówno Meta, jak i deweloperzy WhatsApp nie będą widzieć naszych rozmów oraz podsumowań wygenerowanych przez AI.
Co ważne, użytkownicy mają mieć pełną kontrolę nad tym narzędziem. Będzie ono domyślnie wyłączone, a posiadacze WhatsAppa będą mogli wybrać konkretne rozmowy, co do których zostanie zastosowane narzędzie bazujące na AI. Rozwiązanie to zostanie udostępnione na skalę globalną dopiero w przyszłym roku.