Weszło nie zarobiło na Euro. Na pożegnanie Stanowskiego rekordowa strata

3 tygodni temu 15

Krzysztof Stanowski, fot. Youtube/Kanał Zero Krzysztof Stanowski, fot. Youtube/Kanał Zero

Dla serwisów sportowych najlepszymi latami są te parzyste, gdy odbywają się igrzyska olimpijskie oraz najważniejsze turnieje piłkarskie (zwłaszcza jeśli gra w nich nasza reprezentacja). Nie inaczej było w przypadku spółki Weszlocom w 2024 roku: jej przychody sprzedażowe poszły w górę rok do roku z 3,09 do 5,62 mln zł, czyli o 82 proc.

To zdecydowanie najlepszy wynik w historii firmy. W 2022 roku (gdy odbyły się zimowe igrzyska i piłkarski mundial) wypracowała 3,56 mln zł wpływów, a rok wcześniej (rozegrano wtedy przełożone o rok piłkarskie Euro i letnie igrzyska) – 3,69 mln.

CZYTAJ TEŻ: Nowy dyrektor zarządzający Weszło. Przejście od bukmachera

Spółka zarządza serwisem Weszło i związanym z nim kanałem youtube’owym, na których dominują treści o piłce nożnej. Zarabia wyłącznie z emisji reklam i content marketingu. Witryna jest poza czołową dziesiątką serwisów sportowych, natomiast jej kanał youtube’owy ma obecnie ok. 320 tys. subskrybentów, a opublikowane na nim 3,5 tys. materiałów zanotowało ponad 165 mln odtworzeń.

Reklamy nie nadążyły za kosztami

W ub.r. Weszlocom nadal więcej wydawało niż pozyskiwało z reklam. Koszty operacyjne spółki poszybowały z 3,48 do 6,39 mln zł, z czego te na usługi obce – z 1,76 do 3,15 mln, na wynagrodzenia – z 1,51 do 2,59 mln, a na zużycie materiałów i energii – z 47,9 do 332,6 tys.

Do tego doszło jeszcze 154,4 tys. zł pozostałych wydatków operacyjnych, wobec jedynie 6 tys. rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

W konsekwencji pogłębiła się ujemna rentowność firmy. Strata sprzedażowa brutto wzrosła z 392,6 do 765,4 tys. zł, a w ujęciu brutto i netto – z 412,7 do 914,9 tys.

Kapitały własne pozostały ujemne, chociaż w ciągu roku dopłacono do nich 885,6 tys. zł. Na koniec ub.r. wynosiły -181,9 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej było to -152,7 tys.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Krzysztof Stanowski głównie w Kanale Zero

Wcześniej z rentownością wydawcy Weszło było dużo lepiej. W 2022 roku spółka zarobiła na czysto 165,4 tys. zł, rok wcześniej – 152,2 tys., a w 2020 roku – 120,2 tys.

Krzysztof Stanowski od kwietnia br. nie kontroluje jej już właścicielsko. Jak informowaliśmy, wraz z żoną sprzedał 80 proc. udziałów podmiotom związanym z Marcinem Szpalerskim – założycielem firmy bukmacherskiej Fuksiarz.pl, którą reklamuje Stanowski. Pozostał natomiast na stanowisku prezesa.

CZYTAJ TEŻ: Kanał Zero przebił kolejny pułap. Rekordy w czasie kampanii

Od pięciu lat Stanowski skupia się na działalności youtube’owej. Do jesieni 2023 roku współtworzył Kanał Sportowy, zaś od lutego 2024 roku jest szefem i jednym z głównych twórców Kanału Zero, który w ub.r. wypracował 27,32 mln zł przychodów sprzedażowych, 4 mln zysku operacyjnego i 3,15 mln zysku netto.

Krzysztof Stanowski z żoną pozostają właścicielami spółki Weszło FM, ale ta po zamknięciu na początku 2022 roku nazywającej się tak samo internetowej stacji radiowej, nie prowadzi znaczącej działalności. W ub.r. przy 60 tys. zł przychodów miała 32 tys. straty netto, a rok wcześniej zanotowała 210 tys. wpływów i 9,6 tys. straty netto.

Przeczytaj źródło