Switch 2 jest hitem, ale ma problem. Awarie stacji dokującej frustrują graczy

2 tygodni temu 20
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

W tekście umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Switch 2 zaliczył świetny start – w ciągu zaledwie czterech dni Nintendo sprzedało ponad 3,5 mln sztuk na całym świecie. Oznacza to, że nowa konsola wyprzedziła nawet PlayStation 5, które wcześniej było rekordzistą. Ale tam, gdzie jest dużo światła, jest też cień – w sieci mnożą się skargi użytkowników na nową stację dokującą Switch 2, a dokładniej, zintegrowany port Ethernet.

Nintendo Switch 2 z nowym błędem

Nintendo wprowadza kilka ulepszeń wraz z poprawioną stacją dokującą. Konsola może teraz wyświetlać treści w rozdzielczości 4K przy 30 FPS-ach, szczególnie w trybie zadokowanym. Stabilne połączenie z internetem zapewnia wbudowane złącze Ethernet – Nintendo nie wprowadziło go w podstawowej wersji Switcha i pojawiło się dopiero w wariancie OLED. Switch 2 ma od początku możliwość przewodowego połączenia z internetem, ale nie wszystko działa tak, jak powinno.

Na platformach takich jak Reddit czy na forum Famiboards użytkownicy zgłaszają awarie. Niektórzy nigdy nie byli w stanie skonfigurować połączenia LAN, dla innych problem pojawił się po kilku dniach po podłączeniu konsoli. Jeden z użytkowników twierdzi, że został poinformowany przez wsparcie Nintendo, iż błąd jest znany i został poproszony o przesłanie całego zestawu, w tym kontrolera Joy-Con.

Wada sprzętu czy problem z oprogramowaniem?

Obecnie nie jest jasne, czy przyczyna leży po stronie sprzętu, czy oprogramowania. Prośba o przesłanie całej konsoli wskazuje na problem techniczny hardware'u. Możliwe jest uszkodzenie chipów Ethernet zainstalowanych w stacji dokującej – na przykład z powodu przegrzania. Jednak jak dotąd nie ma na to dowodów.

Inni użytkownicy podejrzewają wadliwe oprogramowanie sterujące. Nawet w trybie zadokowanym Switch 2 początkowo opiera się na połączeniu Wi-Fi, dopiero potem pojawia się opcja wykorzystania kabla. Według doniesień, połączenie to jest automatycznie rozłączane po pewnym czasie, prawdopodobnie w celu oszczędzania energii.

W niektórych przypadkach połączenie można przywrócić dopiero po ponownym uruchomieniu lub zresetowaniu. Samo Nintendo nie skomentowało jeszcze tych incydentów. Redakcja Techbook zwrócili się z zapytaniem do producenta – na odpowiedź wciąż czekamy. Jedno jest pewne – każdy, kto obecnie zmaga się z problemami z połączeniem, powinien skontaktować się z pomocą techniczną Nintendo lub sklepem, w którym dokonaliście zakupu.

Sprawdź aktualne ceny Nintendo Switch 2 w polskich sklepach:

Przeczytaj źródło