Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
fot. Shutterstock.com
Według badania Mediapanel w czerwcu 2025 roku witryny i aplikacje Grupy Google odwiedziło u nas 28,98 mln użytkowników, czyli 97,42 proc. wszystkich internautów. Każdy spędził tam średnio 14 godziny, 36 minut i 50 sekund. Natomiast serwisy i aplikacje Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) zanotowały 26,03 mln odwiedzających, 87,48 proc. zasięgu oraz 25 godzin, 28 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Pułap 20 mln użytkowników przekroczyły jeszcze Grupa Allegro (21,65 mln), Grupa Polsat-Interia (20,56 mln) oraz Grupa Ringier Axel Springer Polska (20,52 mln). U tego ostatniego wydawcy każdy użytkownik spędził średnio godzinę, 50 minut i 58 sekund.
Mnie polskich internautów na Temu
Nieco pod progiem 20 mln odwiedzających znalazły się natomiast Grupa Wirtualna Polska (19,73 mln) oraz Temu, zapewniające całość ruchu Grupie Whaleco (19,54 mln). Ta druga platforma, od dawna osiągające spore wzrosty zasięgu miesiąc do miesiąca, tym razem zanotowała spadek: w maju przyciągnęła 19,7 mln polskich internautów, każdego średnio na 50 minut i 42 sekundy.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Z kolei Grupa Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Firma kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany „balance amendmend”, w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.
W badaniu Mediapanel łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, z czego codziennie z sieci korzystało 26,2 mln. Miesiąc wcześniej było to odpowiednio 29,7 i 26,3 mln użytkowników.

Wśród domen ponad 90 proc. zasięgu zanotowało jedynie Google.com: przyciągnęło 27,05 mln polskich internautów (co dało 90,93 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 56 minut i 57 sekund. Z kolei w przeglądarkowym YouTubie’e każdy z 19,48 mln odwiedzających spędził przeciętnie 8 godzin, 5 minut i 11 sekund.
Na trzecią pozycję wysunął się Onet.pl, notując miesiąc do miesiąca spadek liczby użytkowników z 17,87 do 17,1 mln. Wyprzedził przeglądarkowy Facebook, w którym liczba odwiedzających zmalała z 17,95 do 17,08 mln.