Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Nietypowy sposób sprzedaży InfoPraca.pl. Cena spada co godzinę
InfoPraca.pl była niegdyś czołowym serwisem z ogłoszeniami rekrutacyjnymi. Rywalizował z potentatem Pracuj.pl. Dziś, jak pisze portal xyz.pl, właściciele chcą sprzedać serwis z kilkumilionową stratą. Odbywa się to w formie publicznej internetowej aukcji. Rozpoczęła się od ceny wywoławczej 9,5 miliona złotych.
Obecnie wycena InfoPraca (stan na 7 lipca, godz. 15.00) wynosi 1 mln 380 tysięcy złotych. Dalsze losy tej aukcji można śledzić na tej stronie. Warto dodać, że kapitał podstawowy spółki, który jest wkładem wniesionym przez wspólników, wynosi 13,8 mln złotych.
Cena będzie spadać dalej do momentu wypełnienia przez kogoś umowy rezerwacyjnej i wpłacenia zadatku. Tymczasem, dla porównania, wycena Grupy Pracuj.pl przekracza 4 miliardy złotych.
Skąd tak niespotykana forma sprzedaży? Tak tłumaczy to prezes InfoPraca.pl i wiceszef międzynarodowej strategii w Grupo Intercom.
Aukcja InfoPraca.pl to nie jest "prawdziwa sprzedaż"?
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
– To pomysł Antonio González-Barrosa, założyciela Grupo Intercom, który stoi za sukcesem wielu internetowych biznesów w Hiszpanii. Obaj uczestniczyliśmy już w wielu transakcjach M&A. W tym przypadku, z uwagi na dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe, chcieliśmy być bardzo oszczędni i elastyczni. Dlatego wybraliśmy taką przejrzystą i szybką formę sprzedaży – wyjaśnia w rozmowie z xyz.pl, Leo Ruffini.
Jak wskazuje xyz.pl, aukcja, którą prowadzi właściciel spółki, może wywoływać zdumienie. Pytany przez serwis anonimowo partner z międzynarodowych firm doradczych, nie chciał wprost skomentować takiej transakcji. Jego zdaniem, nie jest to prawdziwa sprzedaż biznesu, gdyż w Polsce nawet mieszkania kupuje się w inny sposób.
Historia InfoPraca.pl
Serwis został założony w 2006 roku przez Onet, który wówczas wskazywał, że to efekt współpracy z "europejskim liderem w dziedzinie rekrutacji on-line serwisem Infojobs.com". To jeden z kilkudziesięciu biznesów założonych od 1995 roku przez Grupo Intercom.
Następnie Hiszpanie dołączyli do InfoPraca.pl jako inwestorzy. Z czasem przejęli cały biznes. Po kilku latach serwis był w czołowej trójce job boards w Polsce pod względem liczby użytkowników.
Na początku 2010 roku InfoPraca.pl miała 1,4 mln użytkowników, co dawało jej czwarte miejsce w jej kategorii. Tak wynikało z badania Mediapanel. Było to wówczas około pół miliona mniej użytkowników niż Grupa Pracuj.pl, która wówczas zajmowała drugą pozycję.
Warto dodać, że na koniec 2024 roku numerem jeden był w Polsce LinkedIn z 4,4 mln użytkowników. Za nim uplasowali się odpowiednio: Pracuj.pl, GoWork.pl i OLX. InfoPraca.pl nie była już nawet w pierwszej dziesiątce.