Kto zdominował polski Instagram w czerwcu?

5 dni temu 12
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Czerwiec obfitował również w kilka innych wydarzeń – także o skali międzynarodowej. Jaki był ich odbiór na Instagramie?

Polacy, o których było głośno
W czerwcu wiele uwagi skupionej było oczywiście na nowo wybranym prezydencie – Karolu Nawrockim. Na jego koncie odnotowaliśmy aż 311 tys. nowych obserwujących.

Wśród wszystkich profili polityków, profil Nawrockiego znalazł się na szóstym miejscu pod względem liczby obserwujących (awans o 15 miejsc) i na drugim miejscu pod względem liczby aktywności na profilu (awans o 8 miejsc).

Drugim Polakiem, o którym w czerwcu było głośno na całym świecie był astronauta Sławosz Uznański-Wiśniewski, który jako drugi Polak poleciał w kosmos, a jako pierwszy na Międzynarodową Stację Kosmiczną. W czerwcu na instagramowym profilu astronauty pojawiało się 188 tys. nowych obserwujących, co było ponad 80% wzrostem.

Nie mogło też zabraknąć wygranej Roberta Kubicy w legendarnym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.

Sukces Kubicy przełożył się na sukces marki Orlen, która jest jego głównym sponsorem i znaczną część komunikacji prowadziła wokół występu swojego zawodnika w wyścigu.

Posty związane ze zwycięstwem Kubicy zdominowały najlepsze posty w kategorii marek sportowych – trzy najbardziej angażujące posty były opublikowane właśnie przez Orlen Team.

Wśród wszystkich marek na polskim Instagramie, profil Orlen Teamu był trzecim najbardziej angażującym profilem, awansując o 58 miejsc w rankingu.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Ogrody zoologiczne w formie

Coraz więcej miejsc publicznych idzie z duchem czasu w swojej komunikacji marketingowej. Doskonałym tego przykładem są profile ogrodów zoologicznych.

W zeszłym miesiącu viralem stało się wideo opublikowane na profilu wrocławskiego ZOO, w którym pracownicy ogrodu z przymrużeniem oka pokazują, jak radzą sobie z osobami, które dokarmiają jego mieszkańców.

Materiał, z liczbą ponad 48 tys. polubień, był najbardziej angażującym postem w kategorii Podróże.
 


Inne ogrody zoologiczne nie zostają w tyle. Łódzkiemu ZOO również udaje się prowadzić angażującą komunikację skierowaną do młodego odbiorcy. Wśród czterech najlepszych postów w kategorii Podróże, dwa opublikowano na profilu łódzkiego ZOO – obydwa utrzymane w humorystycznym tonie.

Pod względem liczby aktywności, profil ZOO Wrocław znalazł się na wysokim trzecim miejscu rankingu, a ZOO Łódź na miejscu szóstym w całej kategorii Miejsca.
 


… jeszcze więcej zwierzęcego contentu
W mediach społecznościowych content zwierzęcy dobrze się klika w mediach społecznościowych. I jest na to kolejny przykład.

Adrian Rokowski, znany na Instagramie jako pasofix, to weterynarz, który prowadzi swoją farmę, a na swoim profilu pokazuje toczące się na niej życie. Szczególną popularnością cieszą się przygody Dantego i Beatki – dwóch emu, ale zwierząt na farmie Adriana jest oczywiście więcej.

Choć profil Adriana jest nowością w raporcie Sotrendera, od razu zajął pozycję lidera zarówno w rankingu zaangażowania, jak i liczby obserwujących w kategorii Zwierzęta. Obecnie pasofixa obserwuje ponad 320 tysięcy osób

Przeczytaj źródło