Gigant marketingowy chce zwolnić ponad 3 tys. osób. Wiemy, jak będzie w polskim oddziale

8 godziny temu 7

3,4 tys. osób to 8 proc. wszystkich pracowników Dentsu Group poza Japonią. Ich zwolnienie to element strategii redukcji kosztów w celu rozwiązania problemu rosnących strat finansowych.

To efekt zgłoszonej kilka dni temu straty operacyjnej w wysokości 62 mld euro za drugi kwartał 2025 r. Dentsu zrewidowało też swoją całoroczną prognozę, oczekując obecnie straty operacyjnej w wysokości 3,5 mld euro w 2025 r., co stanowi gwałtowny spadek w stosunku do wcześniejszego wzrostu zysku operacyjnego w wysokości 66 mld euro.

Zwolnienia mają objąć centralę i biura poza Japonią. Ich celem jest usprawnienie działalności bez uszczerbku dla potencjału wzrostu lub przewagi konkurencyjnej firmy. 

Globalny dyrektor generalny Hiroshi Igarashi opisał restrukturyzację jako pilną odpowiedź na „niezwykle trudne” wyniki międzynarodowego biznesu Dentsu, szczególnie w obu Amerykach i Europie, gdzie firma stanęła w obliczu ujemnego wzrostu przychodów. – Głęboko żałuję tej sytuacji i przepraszam w imieniu firmy - powiedział Igarashi, podkreślając potrzebę odbudowy fundamentów biznesowych, aby przywrócić rentowność.

Plany obniżenia kosztów operacyjnych 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Firma wymieniła straty projektowe i zmiany w strategiach marketingu klienckiego jako kluczowe czynniki spadku przychodów. Dentsu bada również strategiczne partnerstwa w zakresie swoich zagranicznych operacji i inwestowania w dane, technologie i możliwości oparte na sztucznej inteligencji w celu zwiększenia konkurencyjności.

„Nasza strategia koncentruje się na umożliwieniu lokalnym zespołom wygrania na całym świecie, ekspansji w obszarach o wysokim wzroście, takich jak sport i rozrywka, oraz przyspieszeniu inwestycji w technologię i sztuczną inteligencję, aby umożliwić inteligentniejsze, bardziej wydajne sposoby pracy. Zmiany te mają na celu wzmocnienie naszego podejścia zorientowanego na klienta i zwiększenie naszej zdolności do dostarczania wartości z szybkością i skalą” – informuje Dentsu International.

Dentsu planuje obniżyć roczne koszty operacyjne o 52 miliardy euro do roku 2027, przekraczając pierwotny cel 50 miliardów euro. Grupa poszukuje również strategicznych partnerstw dla swoich zagranicznych przedsiębiorstw i zwiększa inwestycje w dane, technologie i sztuczną inteligencję w celu wzmocnienia swojej pozycji rynkowej.

Dentsu Polska: nie wykluczamy outsourcingu niektórych funkcji

Czy redukcja zatrudnienia obejmie Dentsu Polska. Zapytana o to Anna Tokarek, external communications manager firmy przekazała, że głównym celem Dentsu Polska jest budowanie organizacji zgodnej ze strategią sieci zorientowanej na klienta - takiej, która wygrywa globalnie, rozwijając się lokalnie.

 – W ramach tej transformacji koncentrujemy się na zwiększaniu efektywności poprzez przemyślane wykorzystanie technologii, w tym sztucznej inteligencji, automatyzację procesów i usprawnione sposoby pracy. To podejście ma na celu wzmocnienie naszych zespołów, wsparcie rynków lokalnych i stworzenie warunków do długoterminowego, zrównoważonego wzrostu. W Polsce nasz biznes systematycznie rośnie, czego dowodem są nowe wygrane, takie jak BMW, które dodatkowo wzmacniają nasze kompetencje. Nowo utworzony klaster Europy Centralnej definiuje nowe podejście do budowania efektywności i długoterminowej wartości. Połączenie rynków w ramach Europy Centralnej (CEE + DACH) daje nam także istotny potencjał rozwoju oraz dodatkowe korzyści wynikające z tworzącej się struktury hubowej w regionie CEE – wyliczna. 

Nie możemy wykluczyć, że w ramach naszego portfela będziemy realizować outsourcing niektórych funkcji, ale są to standardowe procesy biznesowe, a nie element globalnego programu. Na tę chwilę nie komentujemy liczby ani ról na poszczególnych rynkach lokalnych – dodaje. 

Przeczytaj źródło