FSR 4 trafia do kolejnych 14 gier dzięki nowym sterownikom AMD. Gracze nareszcie dostają to, na co czekali

3 tygodni temu 25
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Główną nowością w tej wersji jest oficjalne wsparcie dla karty graficznej AMD Radeon RX 9060 XT oraz Radeon AI PRO R9700 

Czytaj też: Recenzja Elden Ring Nightreign – Czy to nadal są Soulsy? 

To, co moim zdaniem zasługuje na wzmiankę, to sterownik typu WHQL (Windows Hardware Quality Labs), co oznacza, że przeszedł certyfikację Microsoftu, co teoretycznie świadczy o jego stabilności i kompatybilności z systemami Windows 10 i 11. Oprócz wsparcia dla nowych modeli, oferuje również optymalizację dla „Onimusha 2: Samurai’s Destiny Remaster”. Poza tym wsparcie FSR 4 obejmuje kolejne tytuły:

  • Deadzone: Rogue 
  • F1® 25 
  • Frostpunk 2 
  • Legacy: Steel & Sorcery 
  • Lords of the Fallen 
  • Planetaries 
  • QANGA 
  • Rem Survival 
  • Runescape: Dragonwilds 
  • Star Wars Outlaws 
  • Steel Seed 
  • Stellar Blade™ 
  • Virtua Fighter 5 R.E.V.O 
  • Wild Assault 

Czytaj też: ROG Xbox Ally – oto handheldy z Windows 11 robionym pod SteamOS 

Dodatkowo Sterowniki rozszerzają również obsługę API Vulkan, dodając cztery nowe rozszerzenia Vulkan, w tym: 

  • VK_KHR_video_maintenance1 
  • VK_KHR_video_encode_queue 
  • VK_KHR_video_encode_h264 
  •  VK_KHR_video_encode_h265 

Poza tym w takich sterownikach nie mogło zabraknąć naprawy kilku problemów, które utrudniały życie użytkowników, czyli: 

  • Naprawiono wybory dotyczące jakości i wydajności, które mogły zostać odwrócone w interfejsie użytkownika technologii AMD Radeon Boost. 
  • Naprawiono błąd podczas grania w Battlefield na kartach graficznych serii Radeon RX 7000, przez którego mogły pojawiać się artefakty i uszkodzenia. 
  • Naprawiono błąd podczas gry Le Mans Ultimate na kartach graficznych serii Radeon RX 9070, przez którego wydajność mogła być niższa od oczekiwanej. 

Czytaj też: Nintendo Switch 2 jest już u nas! Premiera i unboxing 

Na koniec, w informacjach związanych ze szczegółami sterownika, grupa czerwonych informuje o błędach, z których zdają sobie sprawę i nad którymi pracują. Podsumowując, gdy Nvidia wypuszcza nowe sterowniki, to po pierwsze, informacji jest dużo więcej, a po drugie, gier i programów ze wsparciem własnej technologii mają tak wiele, że potrzebują osobnego artykułu. Jest to oczywiście związane z ilością implementacji wszystkiego z nimi związanego, także nic dziwnego, że AMD nie ma wiele do pochwalenia się. Dla zainteresowanych szczegółami odsyłam do źródła. 

Przeczytaj źródło