Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Nadawane o 19.00 TVN i TVN24 BiS „Fakty” we czerwcu br. oglądało średnio 2,1 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 20,71 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 4,07 proc. widzów. Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 1,81 mln widzów, a w TVN24 BiS - 290 tys.
Na drugim miejscu znalazł się serwis „19.30”. Jego średnia widownia w Jedynce, TVP Info i TVP Polonia w porównaniu do nadawanych rok temu „Wiadomości” wzrosła o 3,9 proc. W czerwcu br. program gromadził przed telewizorami 1,44 mln osób (1,16 mln w TVP1, 210 tys. w TVP Info i 67 tys. w TVP Polonia). Udział serwisu wyniósł 13,90 proc.
“Teleexpress" i “Wydarzenia” ze spadkami widowni
Trzeci był nadawany o 17.00 „Teleexpress” z 1,37 mln widzów (960 tys. osób oglądało go w TVP1, 360 tys. w TVP Info i 50 tys. w TVP Polonia). To o 10,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Niżej znalazły się "Wydarzenia", nadawane w Polsacie i Wydarzeniach 24 o 18.50, i gromadzące łącznie 1,26 mln oglądających. To o 3,6 proc. mniej niż rok temu.
Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż 127 proc., zanotował serwis “Dzisiaj” Republikim nadawany o 19.00. Oglądało go w zeszłym miesiącu 930 tys. widzów. Z kolei „wPolsce24 Wiadomości” przyciągały do stacji wPolsce24 170 tys. osób (rok wcześniej nie były emitowane, bo weszły na antenę we wrześniu).
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
„Wydarzenia” wyżej niż „19.30” w grupie komercyjnej
W grupie komercyjnej osób w wieku od 16 do 49 lat liderem też były “Fakty”, gromadzące na antenach TVN i TVN24 BiS, średnio 665 tys. widzów. Drugie miejsce zajęły “Wydarzenia”, nadawane w Polsacie i Wydarzeniach 24, z widownią wynoszącą 423 tys. osób.
Dalej znalazł się serwis “19.30” z 314 tys. oglądających w TVP1, TVP Info i TVP Polonia. Czwarty był też nadawany na tych stacjach „Teleexpress” (251 tys. widzów).
Kolejne miejsca zajęły „Dzisiaj” w TV Republika (133 tys. widzów) oraz „wPolsce24 Wiadomości” (34 tys.).
W zestawieniu ujęliśmy najważniejsze programy informacyjne na głównych antenach i w stacjach informacyjnych. Prezentowane dane Nielsena obejmują oglądalność poza domem.