Chcą wyprzedzić rywali. Snap zapowiada konsumenckie okulary AR

3 tygodni temu 20
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Firma Snap zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowego produktu o nazwie Specs. To okulary AR, które mają na celu połączenie cyfrowego świata z rzeczywistością. Premiera urządzenia jest zaplanowana na rok 2026.

Twórcy Snapchata podkreślają, że Specs to efekt ponad 11-letniej pracy badawczo-rozwojowej, w trakcie której firma zainwestowała ponad 3 miliardy dolarów. Okulary mają być lekkie, wyposażone w przezroczyste soczewki i integrować zaawansowane technologie uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji, umożliwiając użytkownikom swobodne interakcje cyfrowe w przestrzeni fizycznej.

Podczas MWC 2025 miałem okazję pobawić się prototypowymi okularami Spectacles AR, które skierowane są do programistów. Specs mają być produktem konsumenckim. 

Uruchom wideo

Producent deklaruje, że już współpracuje z wieloma deweloperami, którzy tworzą aplikacje specjalnie przystosowane do okularów. Mowa m.in. o aplikacjach dla podróżujących do tłumaczenia tekstów i przewalutowania czy aplikacjach edukacyjnych wspierające naukę gry na instrumentach muzycznych.

Zapowiedziano również integrację technologii umożliwiających dokładne rozpoznawanie przestrzeni trójwymiarowej oraz rozpoznawanie mowy w ponad 40 językach.

Warto odnotować, że konkurencyjne okulary Mety planowane są na rok 2026. Oznacza to, że Snap chce wyprzedzić swojego głównego rywala o przynajmniej kilka miesięcy. 

Przeczytaj źródło