Bliskość, bezpieczeństwo i zaufanie w nowej kampanii Durex i FES

10 godziny temu 8

Osią kampanii są historie prawdziwych bohaterów par hetero- i homoseksualnych oraz singielki, które przełamują stereotypy i otwierają dialog o seksualności. Na dedykowanej stronie stworzonej na potrzeby kampanii, konsumenci mogą pobrać zestaw do badania na HIV oraz prezerwatywy z nowej linii Sensual — to ważny, nowatorski element kampanii. W ten sposób Durex nadaje kierunek edukacyjny całej komunikacji, realizując hasło „tylko prezerwatywa1 zabezpiecza przed chorobami przenoszonymi drogą płciową”.

– Często traktują prezerwatywę jako coś, co przeszkadza w bliskości. Tymczasem świadome dbanie o zdrowie seksualne to nie tylko odpowiedzialność, ale także sposób wyrażania szacunku i troski o drugą osobę. Naszym celem jest przełamanie stereotypów i pokazanie, że bezpieczeństwo może iść w parze z przyjemnością oraz spontanicznością. Kampania ‘Blisko. Bliżej. Bezpiecznie.’ ma inspirować do rozmowy, do podejmowania świadomych decyzji i do budowania relacji opartych na zaufaniu – mówi Karolina Wierzbicka-Gajda, category marketing manager marki Durex.

Zdrowie seksualne jako część wellbeingu

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Kampania wpisuje się w szerszy trend normalizacji tematów intymnych i zdrowia seksualnego, które stają się równie naturalne jak rozmowy o psychoterapii czy regeneracji. Durex aktywnie kształtuje nowe standardy komunikacji, łącząc edukację, praktyczne rozwiązania i dostęp do produktów wspierających intymność.

– Zbyt długo temat zdrowia seksualnego był spychany na margines debaty publicznej. Młodzież, a także dorośli zostali pozostawieni z ograniczonym dostępem do wiedzy, bez języka i narzędzi do rozmowy o seksualności. Dlatego tak ważne są kampanie, które nie tylko przekazują informacje, ale także przełamują milczenie i tworzą przestrzeń do dialogu. Współpraca z Durex to dla nas szansa, by dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców z przekazem opartym na faktach, empatii i akceptacji – podkreśla Magdalena Ankiersztejn–Bartczak, prezes Fundacji Edukacji Społecznej.

W ramach działań PR zaplanowano także kreatywną wysyłkę inspirowaną letnimi festiwalami – z przesłaniem łączącym temat przyjemności, swobody i odpowiedzialności.

Za komunikację PR kampanii oraz koordynację współpracy z influencerami odpowiada agencja Big Picture. W ramach kampanii zaplanowano wielokanałowe działania: 6-tygodniową kampanię telewizyjną, udział eksperta z FES w programie „7.00” na kanale Zero oraz digital out of home – ekrany na każdej stacji metra w Warszawie. 

Przeczytaj źródło